اجتماعی

یکی از عوامل کلیدی برای پیشرفت در جامعه ایجاد اعتماد است



یکی از عوامل کلیدی برای پیشرفت در جامعه ایجاد اعتماد است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در مراسم انتخاب اعضای شورای عالی و بازرسان جمعیت هلال احمر سخنان خود را با گرامیداشت یاد شهدا، به ویژه شهدای مقاومت آغاز نمود و بر لزوم وحدت مسلمانان و پرهیز از تفرقه تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت و ضرورت همبستگی در امت اسلامی تصریح کرد: دین اسلام یک دین اجتماعی است.

در اسلام انسان‌ها با هم همبستگی یک امت واحده را تشکیل می‌دهند تا به سمت کمال، ترقی، تعالی و ایجاد یک جامعه پایدار گام بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی، ضمن یادآوری جایگاه پیامبر اکرم (ص) به عنوان بنیان‌گذار جامعه اسلامی، با تکیه بر آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت بر لزوم وحدت مسلمانان و پرهیز از تفرقه تأکید کرد.

وی در ادامه به بیان توصیه و رهنمودهایی درباره اهمیت مسئولیت‌پذیری در نظام اسلامی و پایبندی به عهد پرداخت.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به معارف دینی، مسئولیت جمعی را یکی از ویژگی جامعه اسلامی‌برشمرد و افزود: در جامعه اسلامی مشکلات دیگران به عنوان مشکلات خود قلمداد می‌شود، زیرا ما جزئی از یک جامعه هستیم.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه اعتماد در جامعه باعث توسعه، امنیت و پویایی می‌شود، افزود: جامعه اسلامی جامعه متحد و با همبستگی بالاست.

وی با اشاره به آیات قرآن، بر لزوم همکاری و حمایت متقابل در جامعه تأکید و به این نکته اشاره کرد که اسلام انسان‌ها را به سمت ایجاد یک امت واحد سوق می‌دهد.

معزی گفت: ایمان، صداقت، وفاداری به عهد، ایثار و تعهد از جمله ویژگی‌ها و شاخص‌های یک مدیر در جامعه اسلامی است که نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست بر آن تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در ادامه با اشاره به اهمیت این نشست، از اعضای مجمع عمومی خواست تا با همدلی و همکاری، گام‌های مؤثری در راستای تحقق اهداف جمعیت هلال احمر بردارند.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه یکی از مهم‌ترین مسائل در برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها را توجه به اسناد بالادستی برشمرد و تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها با آگاهی کامل نسبت به قوانین و شرایط اتخاذ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در این مراسم به اهمیت پایبندی به عهد و مسئولیت اجتماعی اعضای جمعیت هلال احمر نیز اشاره و تصریح کرد: این پایبندی نه تنها در انجام وظایف، بلکه در خدمت به مردم و کمک به نیازمندان نیز باید نمود داشته باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به اعضای منتخب توصیه کرد که با آگاهی نسبت به قوانین و شرایط، در جهت وظایفی که به عهده آنان گذاشته شده است، تلاش کنند.

در ادامه نماینده رهبر معظم انقلاب به توصیه و رهنمودهایی درباره اهمیت نظارت در این فرآیند اشاره و بر این نکته هم تاکید کرد که مسئولیت یک امانت بزرگ است و انسان در قبال مسئولیت باید در روز قیامت پاسخگو باشد.

نماینده ولی فقیه با اشاره اینکه اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه در جمعیت هلال‌احمر است، تصریح کرد: ایجاد اعتماد در جامعه به عنوان یکی از عوامل کلیدی برای توسعه، امنیت و پیشرفت است.

تأکید بر لزوم پایبندی به اساسنامه و پیمانی که اعضا با یکدیگر بسته‌اند از دیگر نکات مهم مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست بود. وی این مساله را نشان‌دهنده تعهد به اصول و اهداف هلال احمر دانست.

درخواست برای انتخاب افرادی با سوابق مالی، ایمان و تقوا به شورای عالی، که بتوانند با قوانین و مقررات موجود، جمعیت را به پیش ببرند از دیگر موضوعات مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست بود.

تلاش برای ایجاد فضایی صلح‌آمیز و صمیمی، توجه به بودجه فرهنگی و سرمایه‌گذاری در این حوزه برای ارتقای فرهنگ جمعیت و تأکید بر امانت‌داری و مسئولیت‌پذیری از جمله موضوعات دیگری بود که نماینده رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی همچنین بر اهمیت پایبندی به عهد در میان مسئولان جامعه اسلامی تأکید کرد و آن را عاملی برای ایجاد جامعه‌ای متحد و پویا دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به ارزش‌های اسلامی و انسانی، اعضای جمعیت هلال احمر را به تلاش مضاعف برای خدمت به جامعه و حفظ کرامت انسانی دعوت کرد.

وی در ادامه رشد و ارتقای فرهنگی خانواده بزرگ هلال احمر که وظیفه حوزه نمایندگی ولی فقیه است را به عنوان یک اولویت مهم در این مجموعه برشمرد.

تربیت جوانان موضوع دیگر مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب بود.

وی با اشاره به اهمیت تربیت و ارتقای فرهنگی جوانان به عنوان نیروی محرکه جامعه و کشور، و لزوم ایجاد امید و نشاط در آن‌ها برای آینده کشور گفت: تنها زلزله، سیل و آتش خانمان انسان‌ها را ویران نمی‌سازد، جمعیت هلال احمر و در رأس آن، سازمان جوانان، با توجه به اهداف و نگاه تخصصی باید در ابعاد مختلف امدادی، فرهنگی و اجتماعی حضور پررنگ داشته باشد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در پایان بر لزوم همدلی و همکاری میان اعضای جمعیت تأکید کرد. وی با اشاره به ارزش‌های اسلامی و انسانی، از اعضا خواست تا همواره در خدمت به جامعه پیشگام باشند و در راستای حفظ کرامت انسانی تلاش کنند.



منبع مهر

نوشته های مشابه