اقتصادی

۳۰۰ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان سمنان شناسایی شد



سرهنگ موسی بزرگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۳۰۰ نقطه حادثه خیز در استان سمنان پیش بینی شده است، تاکید کرد: استقرار دستگاه‌های امداد و خدمات رسان برای کاهش حوادث جاده‌ای در ایام نوروز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سرعت و خواب آلودگی به دلیل خستگی زیاد از جمله مهمترین عوامل تصادفات بین شهری در استان سمنان است، تاکید کرد: تاکید ما به مردم استراحت ۱۰ دقیقه‌ای بعد از هر ۱۲۰ دقیقه رانندگی در راه‌های استان است.

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: تعامل بین دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفرهای نوروزی مانند پلیس راه، هلال احمر و راهداری و… در کاهش تصادفات جاده‌ای مؤثر است، ابراز کرد: پویشی تحت عنوان به رفت در پست‌های نوروزی هلال احمر ایجاد شده که یکی از بهترین اقدامات محسوب می‌شود زیرا فرصتی را برای استراحت مسافران مهیا می‌سازد.

بزرگی با بیان اینکه استراحتگاه‌های متعددی نیز در راه‌های استان سمنان ایجاد شده تا مسافران نوروزی خستگی بگیرند، گفت: خستگی و خواب‌آلودگی مهمترین عامل تصادفات در استان سمنان محسوب می‌شود که بخشی از آن به فرهنگ سازی نیز باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه جاده‌های استان سمنان در روز دوازدهم فروردین ماه شاهد ترافیک پرحجم اما روان است، تاکید کرد: مسافران نوروزی که به خصوص به مشهد سفر کرده‌اند بازگشت خود را به لحظات آخر پایانی تعطیلات موکول نکنند.



منبع مهر

نوشته های مشابه