دسته‌بندی نشده

امسال بهار "جذب" در دولت بود/ افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به ۳۵ هزار نفر برای سال آتی



به گزارش ایسنا، میثم لطیفی در همایش استقبال از نومعلمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، اظهار کرد: بارها عرض کردم سیاست دولت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و بر اساس سند ورود به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد.
 
وی ادامه داد: اگر ما این مسیر را باز کردیم دلیل آن این است که در سال‌هایی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به ۹۰۰۰ و حتی ۳۰۰۰ نفر رسید درحالی که نیاز آموزش و پرورش بیشتر از این رقم بود.
 
لطیفی با بیان اینکه امسال قریب به ۳۰ هزار نفر مجوز جذب به دانشگاه فرهنگیان دادیم، گفت: امیدواریم این ظرفیت را در سال آینده به ۳۵ هزار نفر برسانیم.
 
معاون رئیس جمهوری یادآور شد: دو هفته قبل به وزیر عرض کردم که امسال بهار جذب در دولت را داشتیم. اسفند سال قبل مجموعا بیش از ۵۷ هزار نفر مجوز استخدام برای آموزش و پرورش اعلام کردیم که با آن موافقت شد.
 
 لطیفی با بیان اینکه ۵۳۴ هزار و ۴۴۴ نفر در آزمون آموزگاری شرکت کردند، ادامه داد: ما ۲۸ هزار مجوز برای جذب آموزگاری به آموزش و پرورش داده بودیم. از تعداد کل شرکت کنندگان در آزمون آموزگاری قریب به ۵۸ هزار و ۸۹۴ نفر در آزمون اولیه کتبی یعنی نزدیک به ۱۱ درصد از کل شرکت کنندگان در آزمون کتبی قبول شدند. نهایتا از بین این ۵۸ هزار نفر، ۱۹ هزار و ۷۵۵ نفر در مرحله اول قبول شدند که با تکمیل ظرفیت تعداد قبول شدگان به ۲۸ هزار نفر نزدیک شد.
 
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با اشاره به برگزاری ارزیابی تکمیلی برای شرکت کنندگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای نخستین بار، عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ مرکز و واحد ارزیابی برای انجام ارزیابی تکمیلی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد و قریب به ۵۰۰۰ همکار در آموزش و پرورش درگیر این ارزیابی بودند.
 
وی در خصوص برگزاری آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی نیز تصریح کرد: در ازمون دبیری نزدیک ۳۲۵ هزار و ۷۰۴ نفر شرکت کردند. از این تعداد ۴۲ هزار و ۶۶۲ نفر در مرحله اول و ۱۵ هزار و پنج نفر در مرحله نهایی پذیرفته شدند. بحث‌های مربوط به تکمیل ظرفیت را نیز آموزش و پرورش برآورد می‌کند.
 
انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه