فرهنگی

چاپ آگهی قتل در روزنامه!/ قاتلی که رأس ساعت ۷ جنایتش را انجام داد



چاپ آگهی قتل در روزنامه!/ قاتلی که رأس ساعت ۷ جنایتش را انجام داد

به گزارش خبرنگار مهر، آگاتا کریستی نویسنده انگلیسی و خالق داستان‌های جنایی از مشهورترین نویسندگان دنیا است که بر اساس آثارش فیلم‌ها و سریال‌های مختلف و مطرحی ساخته و پخش شده است. «پوآرو» و «خانم مارپل» از شخصیت‌های داستانی آگاتا کریستی هستند که به حل معماهای جنایی می‌پردازند.

ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان تئاتر و تئاتر رادیویی در راستای معرفی ادبیات جهان به مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتر و نمایش‌های رادیویی، بر اساس داستان‌های «خانم مارپل» کریستی مجموعه‌هایی را کارگردانی کرده که از صدای جمهوری اسلامی ایران پخش شده‌اند.

یکی از این آثار نمایش رادیویی «قتل از پیش اعلام‌ شده» است که در ۵ قسمت تولید و پخش شده است.

در این نمایش رادیویی اقتباس و تنظیم برای رادیو توسط مهسا پیروزفر انجام شده است.

بازیگران اولین قسمت «قتل از پیش اعلام شده» بر اساس ترتیب اجرا عبارتند از ماندانا محسنی، علی میلانی، نوشین حسن‌زاده، شهین نجف‌زاده، شیرین سپه‌راد، رضا قلمبر، فریبا متخصص، مهدی نمینی‌مقدم، سیما خوش‌چشم، مهرخ افضلی، ماندانا اصلانی، فروغ انصاری، شهریار حمزیان، حمید یزدانی، بهرام سروری‌نژاد، شیما جان‌قربان، نورالدین جوادیان.

گوینده وحید منوچهری، افکتور محمدرضا قبادی‌فر، صدابردار جعفر جودتی و تهیه‌کننده فرشاد آذرنیا دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

آگهی یک قتل در روزنامه محلی روستای کوچک چیپینگ کلگهورن منتشر شده است. طبق این آگهی اعلام شده «ساعت ۷ امشب قتلی در لیتل پادوکس رخ می‌دهد، دوستان این را به عنوان یک تهدید بپذیرید.»

در خانه لیتل پادوکس، لتیشیا بلک‌لاک، پاتریک سیمونز، جولیا سیمونز، میتزی آشپز خارجی و دورا بانر زندگی می‌کنند. در روز اعلام‌شده فضای خانه سرد است و به همین دلیل شوفاژها روشن می‌شوند. اهالی خانه موضوع قتل را جدی نگرفته‌اند ولی در میان مردم دهکده بحث بر سر این اطلاعیه مطرح شده است. خانم بلک‌لاک که پیش‌بینی حضور سرزده برخی از اهالی دهکده و همسایه‌ها را کرده، دستور پخت غذای بیشتری را به آشپز می‌دهد.

سرهنگ ایستربروک و همسرش، مورگات روید، هینچ کلیف، خانم سوئنتهام و پسرش ادموند سوئنتهام و خانم هارموند همسر کشیش که نسبت به آگهی منتشرشده کنجکاو هستند به خانه لیتل پادوکس می‌آیند.

همه درباره گرمی خانه و روشن‌شدن شوفاژها صحبت می‌کنند اما خانم هارموند تنها کسی است که سؤال می‌کند قتل چه زمانی شروع می‌شود؟

ساعت ۷ می‌شود و برق‌های خانه قطع می‌شود. همه می‌ترسند و مردی با چراغ‌قوه و اسلحه‌ای در دست وارد خانه می‌شود و به حاضران در خانه می‌گوید که کسی از جایش تکان نخورد. بعد صدای گلوله شنیده می‌شود و مرد به زمین می‌افتد. برق از کنتور قطع شده و درها نیز قفل است. همه متوجه می‌شوند لباس خانم بلک‌لاک خونی است و گلوله از کنار گوش او عبور کرده است.

وقتی نور می‌آید همه به سراغ مرد تیرخورده می‌روند و متوجه می‌شوند که او مرده است. دورا مرد را شناسایی می‌کند؛ وی با نام «لوتی» در هتل ریتز کار می‌کرده و زمانی هم می‌خواسته از خانم بلک‌لاک برای رفتن به سوئیس پول قرض بگیرد که بلک‌لاک این کار را نمی‌کند و … .

با هم اولین قسمت نمایش رادیویی «قتل از پیش اعلام‌شده» را در ۲۶ دقیقه و ۳۲ ثانیه بشنویم.



منبع مهر

نوشته های مشابه