ورزشی

قرعه‌کشی لیگ بسکتبال بدون قدیمی‌ترین و پرافتخارترین تیم‌ها!



قرعه‌کشی لیگ بسکتبال بدون قدیمی‌ترین و پرافتخارترین تیم‌ها!

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام سازمان لیگ بسکتبال، فصل جدید رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور از ۱۲ مهر آغاز می شود. بر همین اساس روز دوشنبه (دوم مهر) مراسم قرعه کشی این فصل از مسابقات برگزار خواهد شد در حالیکه قدیمی‌ترین و پرافتخارترین تیم های باشگاهی بسکتبال ایران در این مراسم نماینده ای نخواهند داشت.

به لحاظ قدمت و پیشینه حضور در مسابقات باشگاهی، سابقه هیچ تیمی به اندازه ذوب آهن نیست همانطور که هیچ یک از تیم های باشگاهی بسکتبال به اندازه مهرام موفق به کسب افتخار در مسابقات داخلی و آسیایی نشده اند.

این دو تیم در فصل گذشته لیگ برتر هم شرکت داشتند اما برای این فصل از مسابقات جایی در فهرست شرکت کنندگان ندارند. مجموعه مهرام که از چندماه پیش به فعالیت های ورزشی و بسکتبالی خود پایان داد و باشگاه ذوب آهن هم به غیر از فوتبال، ادامه فعالیت در سایر رشته های تحت پوشش خود را منحل کرده و از جمله بسکتبال.

بدین ترتیب فصل جدید رقابت های لیگ برتر بسکتبال بدون حضور قدیمی ترین و پرافتخارترین تیم های باشگاهی برگزار می شود و این موضوع به تنهایی می تواند در رونق این فصل مسابقات تاثیر منفی داشته باشد مگر اینکه سایر تیم ها با کیفیت حضورشان، خلاف این موضوع را نمایش دهند.

طبیعت که لیگ ۱۴۰۲ را با اولین قهرمانی خود به پایان رساند همراه با پتروشیمی بندرامام، شهرداری گرگان، کاله، رعد پدافند هوایی و نفت آبادان تیم های به جامانده از فصل گذشته هستند که برای این فصل از مسابقات هم اعلام آمادگی کرده اند. گلنور اصفهان و مهگل البرز هم تیم های تازه وارد به این رقابت ها هستند ضمن اینکه عنوان شده فولاد هرمزگان برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده اما هنوز موضوع را نهایی کرده است.

این شرایط را دو تیم مس کرمان و آورتا ساری هم دارند. تیم هایی که سال گذشته در لیگ برتر بسکتبال شرکت کردند اما وضعیت‌شان برای حضور در مسابقات فصل جدید در فاصله یک روز مانده به قرعه کشی، مبهم و نامشخص است.

با این شرایط قرعه کشی لیگ برتر بسکتبال از ساعت ۱۵ روز دوشنبه در هتل المپیک آغاز می شود. تیم ها تا پیش از آغاز این مراسم فرصت دارند با پرداخت ورودیه، آمادگی خود را برای حضور در مسابقات رسمی کنند.

فصل جدید مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور در شرایطی برگزار خواهد شد که پنجره نقل و انتقالات تا پنج روز مانده به مسابقات باز خواهد بود. هر یک از تیم های شرکت کننده مجاز به در اختیار داشتن سه بازیکن خارجی هستند اما تنها دو بازیکن امکان حضور همزمان در زمین بازی را خواهند داشت.



منبع مهر

نوشته های مشابه