فرهنگی

انتظامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد شد



انتظامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی حسین انتظامی را به‌عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه منصوب کرد.

مشروح متن این حکم را در ادامه می‌خوانید:

«جناب آقای دکتر حسین انتظامی نظر به تعهد و تجارب ارزشمند و دیرین جناب عالی در حوزه‌های گوناگون مدیریتی و فرهنگی به موجب این حکم به عنوان «معاون توسعه مدیریت و منابع» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکا به خداوند قادر متعال در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی با مشی علمی و فرهنگی که داشته و دارید و با امعان نظر به مأموریت‌های محوله و تاکید بر موارد مندرج در پیوست حکم موفق و موید باشید.

متن پیوست این حکم به شرح زیر است:

۱- طراحی ساز و کار اجرای کلان برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم در چهارچوب وظایف معاونت

۲- پیگیری تکالیف مقرره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه هفتم پیشرفت با همکاری معاونت‌ها، سازمان‌ها و مراکز وزارت متبوع بر اساس ابلاغیه‌های شورای راهبری برنامه هفتم پیشرفت در دولت چهاردهم.

۳- اجرای دقیق قوانین و مقررات مالی و محاسباتی و شفاف‌سازی اطلاعات مالی و اداری در راستای سلامت و انضباط دقیق در وزارت متبوع

۴- اجرای کامل و سریع دولت الکترونیک در تمامی سطوح ستادی و استانی در قالب پنجره واحد خدمات

۵- انجام اقدامات لازم ساختاری، مقرراتی، انسانی و… در جهت تقویت اقتصاد فرهنگ در حوزه‌های مختلف و بهبود محیط کسب و کار با همکاری معاونت‌ها و سازمان‌ها و مراکز مستقل وزارت متبوع

۶- ایجاد سازوکار مناسب برای رشد شاخص‌های بهره‌وری در سطوح مختلف وزارت‌خانه در ستاد، سازمان‌های تابعه، نهادهای وابسته و ادارات کل استانی (بودجه‌ریزی عملیاتی، اصلاح فرایندها و…)

۷- طراحی و ایجاد سکوی یکپارچه، هوشمند و شفاف برای راهبری عادلانه و هدفمند یارانه‌ها و حمایت‌های دولت از فعالان و مصرف کنندگان عرصه فرهنگ و هنر از تمامی مبادی بودجه‌ای با همکاری معاونت‌ها و سازمان‌ها و مراکز مستقل وزارت متبوع

۸- تقویت منابع بودجه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌های گوناگون (بودجه مصوب و مشارکت‌های بین سازمانی، ظرفیت‌های مردمی و…) با همکاری معاونت‌ها، سازمان‌ها و مراکز وزارت متبوع

۹- تقویت جدی ظرفیت‌های فناورانه در تحقق مأموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۱۰- ارتقای وضعیت رفاهی و معیشتی همکاران وزارت‌خانه با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌های قانونی

حسین انتظامی فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف و دارای دکترای مدیریت راهبردی است.

وی تجربه‌نگاری خود از مدیریت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به‌عنوان معاون مطبوعاتی، دبیری کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، ریاست سازمان سینمایی، دستیار وزیر و … را در کتابی به نام “پرگار” منتشر کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از خدمات و تلاش‌های سیدمحمود اسلامی معاون پیشین توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه تقدیر کرد.

در متن تقدیر سیدعباس صالحی خطاب به سیدمحمود اسلامی نیز آمده است:

“جناب آقای دکتر محمود اسلامی

با سلام و تحیات

خدمات صادقانه جناب عالی در دوره مسئولیت معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب سپاس و امتنان اینجانب و مدیران و کارکنان این وزارت‌خانه بوده و خواهد بود.

توفیقات روزافزون‌تان را از ایزد منان خواستارم. “



منبع مهر

نوشته های مشابه