اجتماعی

فعالیت تاکسی‌های تهران آنلاین رصد می‌شود


محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره راه اندازی سامانه برخط جهت نظارت بر تاکسی‌های تهران اظهار داشت: تاکسی‌ها از شهرداری و دولت برای ورود به طرح ترافیک و استفاده از سهمیه سوخت خدمات می‌گیرند ولی متأسفانه برخی از تاکسی در چرخه حمل و نقل عمومی فعالیت نمی‌کنند. مثلاً یک فردی در بازار فعالیت دارد و فقط جهت تسهیل در رفت و آمد و بهره‌مندی از طرح ترافیک تاکسی خریداری کرده است.

وی افزود: تمهیداتی اتخاذ کرده‌ایم که هم تاکسی‌های دیزلی و هم برقی کاملاً در خدمت شهروندان باشند و با راه اندازی سامانه برخط هم نظارت بر تاکسی‌ها صورت می‌گیرد و هم نرخی که از مسافران دریافت می‌شود، شفاف است.

فعالیت تاکسی‌های تهران آنلاین رصد می‌شود

هرمزی با بیان اینکه با استفاده از سامانه برخط آنلاین فعالیت تاکسی‌ها رصد می‌شود، بیان داشت: ۲۰ درصد تاکسی‌های تهران فعال نیستند و یا در خدمت شهروندان قرار ندارند که با راه اندازی سامانه جدید به دنبال فعال کردن این تاکسی‌ها هستیم.

وی در مورد اینکه آیا تاکسی‌ها امکان فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی را دارند یا خیر؟ گفت: تاکسی‌ها چون از شهرداری و دولت خدمات سوخت و طرح ترافیک می‌گیرند باید هر گونه فعالیت آنها مانند فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی با نظارت شهرداری باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در خصوص جایگاه‌های تأمین برق تاکسی برقی گفت: در حال حاضر بسترهای لازم برای تأمین برق این دستگاه‌ها وجود دارد و مضاف اینکه خودروهای جدید قابلیت شارژ در منازل را هم دارند.

به گفته وی مدت زمان شارژ خودروهای جدید برقی در جایگاه حدود ۳۰ دقیقه و برای شارژ خانگی بازه زمانی ۵ تا ۶ ساعت نیاز است.



منبع مهر

نوشته های مشابه