اجتماعی

جزئیات اهداف اجلاس اتحادیه وکلا و حقوقدانان بریکس



جزئیات اهداف اجلاس اتحادیه وکلا و حقوقدانان بریکس

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه با موضوع اجلاس اتحادیه وکلا و حقوقدانان کشورهای عضو بریکس در روسیه، بعد از ظهر سه شنبه ٣ مهر ١۴٠٣ برگزار شد.

عبدلیان پور در ابتدا گفت: هفته دفاع مقدس را تبریک عرضم می‌کنم همچنین حادثه معدن طبس را خدمت به ملت ایران وخانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنم. سال گذشته یک جلسه‌ای داشتیم با رئیس اتحادیه وکلا کشور روسیه در وزارت دادگستری، وزیر دادگستری روسیه مهمان وزیر دادگستری کشور ما بود و یک توافقی را با یکدیگر صورت گرفت.

وی افزود: دعوتنامه ای از روسیه که رئیس دوره‌ای بریکس است برای مرکز وکلا ارسال شد. بریکس اختصار نام کشورهایی چون برزیل، روسیه، هند، آفریقا جنوبی و چین است. موقعیت و شرایط خوبی بود و نمی‌شد از این دعوت گذشت و مهم این بود که سیاست‌های حقوقی و کارشناسی مرکز را در آنجا مطرح کنیم. این سومین دوره‌ای بود که اجلاس بریکس برگزار می‌شد، در نشست اول اجازه صحبت را به ما داده نشد اما در نشست‌های بعدی صحبت‌های خوبی انجام شد.

عبدلیان پور ادامه داد: ٣۶ مورد پیشنهاد ویژه به اعضای شرکت کنندگان دادیم، ما بحث دیپلماسی قضائی را مطرح کردیم و با استقبال و بازخوردهای بسیار خوبی رو به رو شدیم. در این اجلاس چند هدف عمده را دنبال می‌کردیم و این حائز اهمیت است. هدفی که ما دنبال داشتیم این بود که با کشورهای مسلمان بریکس تعامل داشته باشیم و بتوانیم بازخورد خوبی برای وکلا و کارشناسان کشور داشته باشیم. خدا را شاکریم که این اتفاق برای ما میسر شد. نشست‌های دوجانبه با کشورهای عضو در اوج اقتدار داشتیم. کشورهای بزرگ عضو بریکس خود به دیدار نمایندگان ایرانی می‌آمدند.

وی افزود: هیأت‌های که شرکت کرده بودند از بهترین وکلای کشورهای خود بودند. دیدار خوبی با رئیس وکلای هندوستان داشتیم توافقات خوب به صورت گرفت و بنا شد به ایران بیایند تا جمع‌بندی توافقات را انجام دهیم. در سند پایانی ما ۶ مورد کامنت گذاشتیم.

رئیس مرکز وکلا افزود: اعضای بریکس پذیرفتند که هر کشوری بر اساس قوانین داخلی کشور خود موارد را اعمال کند تا در آینده دچار مشکلی نشویم.

وی افزود: با دانشجویان ایرانی در روسیه جلساتی برقرار شد تا مشکلات این دانشجویان به حداقل برسد، چرا که در خیلی از کشورها دانشجویان ایرانی پرونده دارند و به دلیل نداشتن وکیل ایرانی به مشکل بر می‌خورند، از این رو تلاش کردیم تا مشکلات دانشجویان را حل کنیم.



منبع مهر

نوشته های مشابه