فرهنگی

ششمین دوره همایش کتاب سال حکومت اسلامی در قم برگزار می‌شود



ششمین دوره همایش کتاب سال حکومت اسلامی در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امین‌رضا عابدی نژاد ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هرچه محور مقاومت بهم پیوسته تر باشد و تعامل جمعی صورت گیرد، بحث‌های سیاسی و امنیتی نشان می‌دهد که بهره آن به منطقه بر می‌گردد و برای تک تک حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی بهره بیشتری به دنبال دارد.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تکرار حوادث نشان دهنده سلسله رویه نادرست مدیریت نسبت به محرومان است که در حوزه پژوهش باید به این مسائل توجه شود.

وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی برای تحقق عدالت و توجه به مستضعفان تشکیل شده و قابل قبول نیست که ضعیف‌ترین اقشار برخوردار از امنیت لازم نباشند.

حجت الاسلام عابدی نژاد تصریح کرد: این‌طور حوادثی مثل طبس تلنگری به سازمان‌های اداری است که بیشتر به محرومان و حقوق کارگران توجه داشته باشند و امیدواریم در مرحله دولت اسلامی بتوانیم کار و کارگر را همچون منابع اسلامی در مرکز توجه قرار دهیم و شاهد بی مهری نباشیم.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فاصله زیادی تا تحقق شعارهای انقلاب دارید، هرچند خوشبختانه مسیر خوبی طی شده ولی راه نرفته زیاد است و همچنان نیازمند پژوهش دقیق برای باز کردن راه حرکت نظام اسلامی و امت اسلامی هستیم.

حجت الاسلام عابدی نژاد گفت: خوشبختانه نهال کتاب سال حکومت اسلامی یک نهال شش ساله شده است و طبق سنوات گذشته در سه محور حقوق عمومی نظیر مسائل حقوقی اساسی، حقوق بشر اسلامی، دولت اسلامی، حقوق عامه و حقوق بین الملل اسلامی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: محور دوم مسأله فقه حکومتی است که در واقع رویکرد به فقه بوده که در آن رابطه مسائل با نظام اسلامی سنجیده و تبیین می‌شود.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: محور سوم اندیشه سیاسی است که اعم از بازخوانی تاریخ اندیشه سیاسی، کلام سیاسی، فلسفه سیاسی، فقه نظام سیاسی و آینده پژوهی نظام سیاسی است.

وی یادآور شد: برای شرکت در همایش کتاب‌ها و رساله‌های علمی و مقالات در سال ۱۴۰۲ منتشر شده باشند.

حجت الاسلام عابدی نژاد تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند آثار و مقالات خود را تا پایان مهرماه به دبیرخانه همایش کتاب سال حکومت اسلامی به صورت حضوری تحویل و یا از طریق سایت rciept.ir اقدام کنند.



منبع مهر

نوشته های مشابه