سیاسی

کار بزرگ امام خمینی(ره)این بودکه اسلام را به زندگی روزمره واردکرد



کار بزرگ امام خمینی(ره)این بودکه اسلام را به زندگی روزمره واردکرد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی جلسه شصت و نهم از سلسله جلسات خود با اقشار مختلف مردم با عنوان به اتّفاق با محور بررسی مبانی نظری «اتفاق» در اندیشه سیاسی اسلام در قرآن، بیان کرد: گاهی در جامعه اختلافاتی شکل می‌گیرد و ریشه آن در نگاه اساسی و پایه‌ای است. برخی از مواضع نظری نیز مطرح می‌شود که خوب است اما در زندگی امتداد ندارد و کار بزرگ امام خمینی (ره) این بود که اسلام را به زندگی روزمره وارد کرد و امتداد داد.

وی افزود: سخنان ملاصدرا بسیار جامع بود اما در عرصه سیاست و اجتماع امتداد نیافت و در غرب اندیشه‌های دکارت را در سیاست، هنر و اجتماع امتداد دادند. یکی از کارهایی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که باید بتوانیم مبانی اسلامی را دقیق درک کنیم.

جلیلی گفت: باید بدانیم امتداد مباحث نظری در سیاست، اقتصاد، اجتماع و موضوعات مختلف به چه نحوی خواهد شد. ما نیاز داریم که درستی مبانی را درک کنیم و توجه کنیم وقایع و مباحث بر مبانی کدام مباحث درست است. این موضوع در همه عرصه‌ها مصداق دارد از جمله سیاست خارجی و اقتصاد و امور متنوع جامعه و همینطور در موضوعات و حوادث نظیر معدن می‌توان به مباحث پرداخت.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین بیان کرد: مهم است توجه کنیم کسی که در معدن کار می‌کند چه حقوقی دارد و خانواده او چه آسایشی دارند. به طور مثال چطور می‌توانیم در معدن اشتغال و ارزآوری را ایجاد کنیم.



منبع مهر

نوشته های مشابه