اجتماعی

کاهش جمعیت کیفری مهمترین رویکرد قوه قضاییه در حوزه زندانیان است



کاهش جمعیت کیفری مهمترین رویکرد قوه قضاییه در حوزه زندانیان است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی محمدی ظهر پنج شنبه در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری گرمسار با بیان اینکه نگاه قوه قضاییه به حوزه زندان‌ها در کاهش جمعیت کیفری است، ابراز داشت: از این رو قوه قضاییه می‌کوشد تا از طریق دادگاه‌های صلح و شورای حل اختلاف ورود به زندان ها را کاهش دهد.

وی بابیان اینکه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در دستور کار قرار دارد، افزود: هدف از این اقدام کاهش آسیب‌های اجتماعی به خانواده های زندانیان جرائم غیر عمد است.

رییس سازمان زندان‌های کشور بابیان اینکه توسعه اشتغال و حرفه آموزی موضوعی که می‌تواند به پیشگیری از انجام مجدد جرم کمک کند، ابراز داشت: خوشبختانه استان سمنان از این نظر حائز رتبه های برتر کشوری است.

محمدی با بیان اینکه استان سمنان در صدور احکام جایگزین حبس و توسعه اشتغال زندانیان نیز سرآمد است، تصریح کرد: قطعاً در مراکز تربیتی و بازسازی اجتماعی زندانیان این مهم گنجانده شده که به دنبال راهکارهایی برای کاتس آسیب و توسعه عدالت اجتماعی باشند.

وی بابیان اینکه برنامه‌های حمایتی ویژه خانواده‌های مددجویان زندانی نیز در دست انجام است، افزود: بی شک در این راه روند حل مشکلات با کمک دستگاه‌های اجرایی تسریع و هموار خواهد شد.



منبع مهر

نوشته های مشابه