اجتماعی

اجرای طرح ملی لاله‌های روشن در بیش از ۴۰ هزار مدرسه در کشور



اجرای طرح ملی لاله‌های روشن در بیش از ۴۰ هزار مدرسه در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی کشاورزی رئیس اداره فعالیت‌های اجتماعی، تربیتی و سیاسی وزارت آموزش و پرورش در یک برنامه رادیویی درباره طرح ملی لاله‌های روشن گفت: طرح ملی لاله‌های روشن با همت معاونت پرورشی آموزش و پرورش چندین سال با همکاری تشکل‌های دانش آموزی اجرا می‌شود.

وی افزود: تقویت اعتقاد و التزام به ارزش‌های انقلاب اسلامی طراحی و عملیاتی شده و یکی از مهمترین اتفاقاتی که ما را در این مسیر کمک می‌کند پرداختن به سیره عملی شهدا است. در بیش از ۴۰ هزار مدرسه یادواره شهدای دانش‌آموز و شهدای فرهنگی را داریم و این طرح ادغام یادواره‌های دانش آموزی و یادواره‌های فرهنگیان است.

کشاورزی تصریح کرد: حدود ۱۱ عنوان فعالیت دانش‌آموزی و فرهنگی تعریف شده است که هم معلمان و هم دانش‌آموزان در آن مشارکت دارند. تولید فیلم کوتاه، مستند کوتاه، برگزاری نمایشگاه آثار فرهنگی، تولید سرود و نماهنگ، موشن گرافیک، تئاتر، نقاشی و گرافیک، پادکست و شعر از برنامه‌هایی است که در فرآیند یادواره شهدا و طرح ملی لاله‌های روشن توسط دانش‌آموزان و معلمان تولید شده است.

وی افزود: اختتامیه طرح ملی لاله‌های روشن هر سال در اسفند ماه برگزار شده و از آثار برتر تقدیر می‌شود. لاله‌های روشن طرح مدرسه‌ای است و مدرسه برای ما موضوعیت دارد و اینکه برنامه‌ها نمود مدرسه‌ای داشته باشند برای ما بسیار اهمیت دارد.

کشاورزی گفت: رویکرد مدرسه محور و دانش‌آموز محور است و طرح در مدارس قابل دسترسی بوده و دانش آموزان به معلمان پرورشی مراجعه کنند. اطلاع رسانی در مدارس اعلام می‌شود کانالی در پیام رسان شاد نیز وجود دارد که اطلاعات در مورد طرح ملی لاله‌های روشن در آن موجود است.



منبع مهر

نوشته های مشابه