اجتماعی

مسجدی که برای بانوان اشتغال آفرید



مسجدی که برای بانوان اشتغال آفرید

به گزارش خبرنگار مهر، مسجد امام حسین واقع در شهر سهند، افراد نیازمند را در قلب خود جای داده و با اختصاص بخشی از محوطه حیاط آن، درآمدزایی برای بانوان نیازمند در کارگاه‌های کوچک مسجد، انجام یافت.

مجید زرین، امام‌جماعت مسجد امام‌حسین (ع) واقع در شهر سهند آذربایجان شرقی است‌. فعالیت‌های مسجد در قالب کارهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و امدادی بسیاری در این مسجد تحت نظر او انجام می‌شود.

فعالان این مسجد از سال ۱۳۹۳ تصمیم گرفتند فعالیت‌های نیکوکارانه را نیز از طریق مسجد دنبال کنند؛ از این رو اساس و پایه این کار روی آوردن به مسائل آموزشی بود و برگزاری آموزش‌های خیاطی، قالی‌بافی، حکاکی روی فلز، چرم‌دوزی و.. از جمله کلاس‌های آموزشی بود که برگزار شد.

آموزش و اعطای مدرک فنی‌حرفه‌ای به ۵۰۰ نفر از بانوان

با برگزاری دوره‌های آموزشی و با همیاری فنی‌وحرفه‌ای، نزدیک به ۵۰۰ نفر از بانوان شهر سهند آموزش دیدند و بسیاری از آن‌ها مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت کردند.

عده‌ای از بانوانی که از طریق آموزش‌های مسجد صاحب تخصص شده بودند، در رشته‌هایی مانند خیاطی و عطاری، به مرحله خوداشتغالی رسیدند؛ علاوه بر آن، عده دیگر که جویای شغل بودند را به به کارخانجات و شرکت‌های تولیدی جهت همکاری معرفی کردند.

ایحاد کارگاه‌های تولیدی برای بانوان در حیاط مسجد

امام جماعت مسجد امام‌حسین (ع) به کمک سایرین ظرفیت بالایی برای اشتغال و درآمدزایی در مسجد ایجاد کردند. آن‌ها با همکاری خیّرین و اهالی محل، در قسمت‌هایی از حیاط مسجد که بدون استفاده مانده بود، کارگاه‌های خیاطی تولیدی کوچک برای بانوان محل تاسیس کردند تا از این راه به مرحله اشتغال و درآمدزایی برسند.



منبع مهر

نوشته های مشابه