ورزشی

اوحدی: تشکل‌های شاهد و ایثارگر ظرفیت‌های عظیم و پشتوانه علمی کشور هستند

اوحدی: تشکل‌های شاهد و ایثارگر ظرفیت‌های عظیم و پشتوانه علمی کشور هستند

به گزارش ایسنا، مراسم گرامی‌داشت روز نخبه و تجلیل از نخبگان برتر شاهد و ایثارگر سراسر کشور امروز دوشنبه نهم مهرماه، با حضور مهندس سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد و جمعی از نخبگان شاهد و ایثارگر به صورت وبیناری برگزار شد.

مهندس سعید اوحدی، در این نشست با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهید جبهه مقاومت لبنان شهید «سید حسن‌ نصر الله»  و خیر مقدم به نخبگان شاهد و ایثارگر در این مراسم، گفت: خون پاک شهدای مظلوم مقاومت لبنان برکات فروانی برای تحقق اهداف محور مقاومت و احیای دین به همراه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور خطاب به نخبگان شاهد و ایثارگر در این مراسم گفت:  خدا توفیق دهد تا قدر شما را بدانیم و اگر قدر شما را بدانیم به بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک کردیم و در غیر این صورت در ماموریت‌مان موفق نخواهیم بود. 

مهندس اوحدی با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به خانواده شهدا و ایثارگران، گفت: پیامبر  اکرم (ص) به موضوع علم در عصر جاهلیت تاکید داشتند و می‌فرمایند که «أنَا مَدینَهُ العِلمِ وعَلِیٌّ بابُها، فَمَن أرادَ العِلمَ فَلیَأتِ البابَ»؛ من شهر دانش هستم و علی، دروازه آن است.

معاون رئیس جمهور درخصوص خواسته‌های نخبگان شاهد و ایثارگر برای اصلاح قوانین مربوط به ایثارگران بر ایجاد کارگروه‌ها تاکید کرد و گفت: باید اصلاح قوانین انجام شود زیرا تشکل‌های شاهد و ایثارگر ظرفیت‌های عظیم  و پشتوانه علمی کشور هستند که باید قدر آن‌ها را دانست و از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهید سید حسن نصرالله و دیگر شهدای محور مقاومت گفت: جامعه نخبگان شاهد و ایثارگر ظرفیتی متفاوت برای متعالی کردن اهداف کشور است. جامعه نخبگان باید پیشران در جامعه باشند و این نهاد مقدس را به نهادی «دانا محور» تبدیل کنند.

سردار یعقوب سلیمانی با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار نخبه شاهد و ایثارگر در کشور، اظهارکرد: باید نگاه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تقویت و هم‌افزایی ایجاد کرد. همچنین باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود با محور توجه به نگاه شهدا برای وحدت و همدلی تلاش کرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش نخبگان شاهد و ایثارگر در تحقق اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح‌کرد: این بستر در جهت تعالی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه فرهنگ، اعتقاد و انگیزه وجود دارد.

سردار سلیمانی با تاکید بر تقویت کارگروه‌های شاهد و ایثارگر، خاطرنشان‌کرد: نخبگان شاهد و ایثارگر بازوان توانمند بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و ما نیاز به این مودت، وحدت و همدلی داریم.

در پایان این نشست  از نخبگان شاهد و ایثارگر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

نوشته های مشابه