فرهنگی

آموزش مفاهیم علوم پایه و ریاضی برای دبستانی‌ها در یک‌کتاب



آموزش مفاهیم علوم پایه و ریاضی برای دبستانی‌ها در یک‌کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «نگاه کن من مهندسم؛ آموزش مفاهیم علوم پایه و ریاضی برای دبستانی‌ها» نوشته هلنه هیلتون به‌تازگی با ترجمه سپیده شهیدی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتاب‌های فندق» است که این‌ناشر برای کودکان و نوجوانان چاپ می‌کند.

مخاطبان این‌کتاب، بچه‌های گروه سنی ب و ج هستند و نسخه‌اصلی‌اش سال ۲۰۱۸ در قالب کتاب‌های «Look» (نگاه کن) منتشر شده و چهارمین‌ترجمه‌ای است که نشر افق از این‌مجموعه چاپ می‌کند.

نویسنده این‌کتاب به مخاطبانش می‌گوید با تمام چیزهایی که یک‌مهندس محشر لازم دارد، به دنیا آمده‌اند؛ با یک‌مغز شگفت‌انگیز و حس‌های معرکه که می‌توان با آن‌ها لمس کرد، چشید، بو کرد، دید و شنید. بچه‌ای که این‌کتاب را ورق بزند، یاد می‌گیرد قایق نجاتی بسازد که روی آب شناور بماند، یک پل محکم درست کند و هواپیمای کاغذی بسازد که پرواز کند.

هلنه هیلتون به پدرومادرها هم می‌گوید: این‌کتاب پر از فعالیت‌هایی است که کنجکاوی کودکان شما را در زمینه علوم و خلاقیت‌های مهندسی تحریک می‌کنند. هر فعالیت طوری طراحی شده که کودکان بتوانند با استفاده از تمام حس‌هایشان بازی کنند و یاد بگیرند. با کمک این‌کتاب می‌توانید عشق و علاقه کودکان را به علوم افزایش و درک آن‌ها را از جهان پرورش دهید.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

اکتشافات مهندسی:

آیا کاغذ ماده مناسبی برای ساخت یک هواپیمای واقعی است؟ چرا بله یا چرا نه؟

فکر می‌کنی چرا هواپیمایت روی زمین می‌افتد؟

می‌توانی صدای پرواز هواپیمایت را توی هوا بشنوی؟ صدای هواپیماهای واقعی را که بیرون پرواز می‌کنند، چطور؟

اگر هواپیمایت را سنگین‌تر کنی، مسافت طولانی‌تری پرواز می‌کند! چند تا دکمه لباس بهش بچسبان و ببین چه اتفاقی می‌افتد.

روی بال‌های هواپیما به تعداد مساوی دکمه چسبانده شده است. فکر می‌کنی مساوی‌بودنشان چه اهمیتی دارد؟

هواپیمای کاغذی‌ات را امتحان کن. پرتش کن و ببین چقدر جلو می‌رود.

هواپیماها چطور از زمین بلند می‌شوند؟

وقتی هواپیما با سرعت به طرف جلو حرکت می‌کند،‌ هجوم هوا روی بال‌ها باعث ایجاد نیرویی به نام نیروی بالابری می‌شود. این‌نیرو قوی‌تر از کشش گرانش زمین است. برای همین هواپیما می‌تواند از روی زمین بلند شود.

این‌کتاب با ۴۸ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۵۵ هزار تومان منتشر شده است.



منبع مهر

نوشته های مشابه