فرهنگی

کتاب «هوش مصنوعی، انقلابی در صنعت ارتباطات» منتشر شد



کتاب «هوش مصنوعی، انقلابی در صنعت ارتباطات» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «هوش مصنوعی، انقلابی در صنعت ارتباطات» نوشته زهرا نیازی به تازگی توسط انتشارات زمستان منتشر و روانه بازار نشر شده است. این‌کتاب با ۹۲ صفحه شامل تعاریف و تشریح ابزارهای هوش مصنوعی و راهکارهای کاربردی در زمینه ارتباطات و انتقال اطلاعات به خصوص در حوزه پست است.

نویسنده کتاب پیش‌رو می‌گوید هوش مصنوعی، درک متفاوتی از جهان هستی به شمار می‌آید اما به همان میزان که این ابزار، برای غالب افراد جامعه بیمناک به نظر می‌رسد، در صورت بهره‌مندی از مبانی بنیادی اخلاق و به کارگیری ویژگی‌های اجتماعی جامعه متمدن، این امکان می‌تواند سهم بسزایی در مسیر پیشرفت انسان، در زمینه علوم تجربی، ریاضی، اجتماعی و حتی فرهنگ و هنر داشته باشد.

مقدمه «هوش مصنوعی، انقلابی در صنعت ارتباطات» به قلم یونس شکرخواه، استاد حوزه ارتباطات در خصوص فلسفه هوش مصنوعی نوشته شده است.

در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم:

«حقیقت این است که من برای هوش مصنوعی با این همه سرعت و حرارت و داغ‌شدگی نگرانم تا امیدوار. بحثم درباره نحوه استفاده است؛ درباره نحوه جذب آن در سیستم ارتباطی کشور، در یک روزنامه در یک نشریه، یا یک خبرگزاری.

فکر می‌کنم در این مورد یک سلسله سوالات علمی مطرح می‌شود و یک سلسله سوالات فلسفی. به نظرم سوالات فلسفی مهم‌تر هستند. اینکه از کجا باید شروع کرد، من هر پاسخی بدهم، خواهید گفت «چرا؟» و نخواهید گفت: «چطور!» اینکه می‌گوئید «چرا» خودش یک سوال فلسفی است.»



منبع مهر

نوشته های مشابه