اجتماعی

ایجاد تعادل بین کار و زندگی زنان از برنامه‌های دولت است



ایجاد تعادل بین کار و زندگی زنان از برنامه‌های دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست مشترک زهرا بهروز آذر، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت؛ زنان عضو سازمان نظام مهندسی مسائل و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده حضور پررنگ زنان در عرصه‌های تخصصی و حرفه‌ای را نمادی از توانایی و پتانسیل زنان در جامعه و در حوزهٔ مهندسی دانست و گفت: حضور زنان در رشته‌های مهندسی نه تنها افتخاری برای کشور، بلکه پیامی است که نشان می‌دهد زنان در هر عرصه‌ای قادرند تحولی عظیم ایجاد کنند.

وی در ادامه ضمن بیان ضرورت تقویت و حمایت وجود زنان در جایگاه‌های متنوع تخصصی و مدیریتی، اشاره کرد حضور زنان در رشته‌های مختلف، از عمران و معماری گرفته تا مهندسی برق و مکانیک، نشانگر قدرت و گستردگی دیدگاه‌های زنان در این حوزه و به نفع جامعهٔ مهندسی است و راه را برای پیشرفت‌های بزرگ‌تر و خلاقانه‌تر باز می‌کند.

زنان به عنوان معماران، طراحان و مهندسان می‌توانند نقشی کلیدی در ایجاد و طراحی فضاهای دوستدار کودک و خانواده ایفا کنند، زیرا دیدگاه و تجربهٔ زیستهٔ آنان در درک نیازهای کودکان و خانواده‌ها بسیار غنی و ارزشمند است. از آنجایی که بسیاری از زنان خود مادر هستند یا تجربه‌های نزدیکی با فرزندان دارند، این موضوع به آنها این امکان را می‌دهد تا فضاهایی طراحی کنند که ایمن بوده و الهام‌بخش رشد جسمی و ذهنی کودکان باشد.

وی در ادامه خطاب به حاضرین نشست گفت: شما زنان مهندس حاضر در این جمع، به عنوان سفیران پیشرو دو مأموریت اساسی بر عهده دارید: اول، مسائل و نیازهای زنان در حرفه و تخصص خود را شناسایی و به ما منتقل کنید تا بتوانیم برای رفع آنها تسهیل‌گری لازم را انجام دهیم. دوم، با دقت به مشکلات و چالش‌های زنان و خانواده‌هایی که از خدمات شما بهره‌مند می‌شوند، توجه کنید و راهکارهای عملی برای حل آن‌ها پیشنهاد دهید. این دو رویکرد، گامی مؤثر برای بهبود وضعیت زنان و خانواده‌ها در جامعه و رشد متوازن و عادلانه خواهد بود.

بهروز آذر ارتقای موقعیت زنان در محیط‌های کاری و تخصصی را یکی از اهداف معاونت زنان و خانواده در دولت دانست و گفت: ما متعهدیم که حمایت‌های لازم را برای شما فراهم کنیم تا بتوانید به قله‌های بلندتری در مسیر حرفه‌ای خود برسید. ایشان در ادامه به تقویت آموزش‌های مهندسی برای دختران و ایجاد فرصت‌های برابر شغلی اشاره کرد و گفت تلاش ما این است که زنان بتوانند در محیط‌هایی بدون تبعیض و با امکانات کافی به موفقیت دست یابند و استعدادهای خود را به بهترین نحو رشد دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به نقش‌های مختلف زنان در زندگی‌شان، به اهمیت حفظ تعادل بین کار و زندگی اشاره کرد و گفت از برنامه‌های دولت، ایجاد شرایط مناسب برای زنان است تا بتوانند در کنار پیشرفت شغلی، از فرصت‌های مناسب برای رشد شخصی و خانوادگی و تجربه شیرین مادری بهره‌مند شوند.

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت نیز در این نشست با اشاره به جریان‌سازی زنان در جامعه، گفت: زنان برای جامعه، جامعه برای زنان و زنان برای توسعه می‌توانند مؤثر باشند. مهاجرانی همچنین بر ضرورت شبکه‌سازی و ایجاد شبکه‌های ارتباطی کارا میان زنان تاکید کرد. همچنین در ادامهٔ نشست، زنان مهندس دغدغه‌ها و مسائل خود را به ویژه در حوزهٔ حق‌الزحمه مهندسان و لزوم بازنگری در قوانین ایمنی ساختمان‌ها و راهکارهای پیشرو مطرح کردند.



منبع مهر

نوشته های مشابه