اجتماعی

دیپلماسی بشردوستانه هلال‌احمر در خدمت کمک به مردم جنگ‌زده لبنانی



دیپلماسی بشردوستانه هلال‌احمر در خدمت کمک به مردم جنگ‌زده لبنانی

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند پس از انتقال محموله امدادی و زیستی به لبنان، با مسئولین صلیب سرخ و روحانیون این کشور در راستای هم افزایی برای کمک به جنگ‌زدگان دیدار کرد.

بر همین اساس رئیس جمعیت هلال احمر ایران در جلسه با حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی برای تبدیل یک مرکز فرهنگی به اردوگاه جهت اسکان آوارگان گفت و گو کرد. همچنین مقرر شد تا در همکاری فی ما بین، امدادرسانی به جنگ‌زدگان لبنانی تسریع شود.

کولیوند سپس در جلسه با رئیس صلیب سرخ لبنان در خصوص نحوه امداد رسانی و کمک به مجروحین و آوارگان رایزنی کرد. در این دیدار دکتر کولیوند از آمادگی هلال احمر ایران برای احداث بیمارستان صحرایی در کشور لبنان برای درمان مصدومین جنگی خبر داد.

آنتوان الزغبی نیز در این دیدار از کمک‌های هلال احمر ایران قدردانی و بر انجام همکاری‌های بیشتر تاکید کرد.

پس از این نشست، دکتر کولیوند به دیدار جرج کتانی، دبیرکل صلیب سرخ لبنان رفت.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بر اجرایی شدن تفاهمات برای امدادرسانی به مجروحین جنگی تاکید کرد.

کولیوند در این دیدار، با بیان این که ملت ایران در کنار برادران لبنانی خود ایستاده است، از اشتیاق مردم و خیرین برای کمک به جنگ زدگان لبنانی خبر داد.

وی تاکید کرد: محموله زیستی و امدادی که امروز به لبنان رسید با همت داوطلبان و مردم گردآوری شد که نشان از همدلی ملت ایران با جنگ‌زدگان لبنان است.

کولبوند در پایان دیدارهای خود نیز جلسه‌ای با رئیس دفاع مدنی لبنان در خصوص امداد و نجات و افراد گرفتار در زیر آوار داشت تا راهکارهای کمک رسانی را بررسی کنند.



منبع مهر

نوشته های مشابه