اجتماعی

پیش‌بینی وضعیت بارش در فصل پاییز/ خوزستان آبان ماه پربارشی ندارد



پیش‌بینی وضعیت بارش در فصل پاییز/ خوزستان آبان ماه پربارشی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سبزه زاری عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با موضوع آبگرفتگی و سیلاب، در خصوص شرایط بارشی بیان کرد حداکثر دقت پیش بینی‌های فصلی ۷۰ درصد و میزان خطا ۳۰ درصد است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه ما در منطقه‌ای با اقلیم خشک و نیمه خشک قرار داریم، اظهار کرد: یعنی برخی از سال‌ها بارش‌های استان فراتر از نرمال است، البته خشک بودن به معنای نداشتن بارندگی نیست بلکه بارندگی‌ها زیر حد نرمال است.

وی گفت: پدیده‌های جوی همیشه در خوزستان داریم و استانی هستیم که بیشترین پدیده‌های جوی و با شدت بالا را نسبت به کل استان‌های کشور داریم.

سبزه زاری ادامه داد: در خشکسال ترین شرایط خوزستان باز هم بارش‌های سنگین، رگباری و ناگهانی در مدت کوتاه را تجربه کرده‌ایم لذا باید همیشه آمادگی لازم برای آبگرفتگی شهری و سیلاب را داشته باشیم.

به گفته وی، برای بارش‌های پاییزه ۲ بررسی انجام شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با اعلام اینکه وقتی مدل‌ها توافقی نداشته باشند امیدوار دهنده هستند، عنوان کرد: به نظر بنده شرایط بهتر است و ان‌شاءالله آذر و دی ماه نسبتاً خوبی خواهیم داشت. همه مدل‌ها می‌گویند آبان خوب نیست یعنی میزان بارندگی کمتر از حد نرمال است.



منبع مهر

نوشته های مشابه