ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از وظایف جدی نظام تعلیم و تربیت است
به گزارش خبرگزاری مهر، پنجاه و ششمین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان مدارس مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با حضور احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش در سالن شهید حججی این سازمان برگزار شد.
محمودزاده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش جایگاه مرجعیت، پیشتازی و تبیینی در جامعه دارد، گفت: لذا وظیفه ماست که به عنوان گروه مرجع در جامعه نسبت به رویدادها و اتفاقات مهم این روزها واکنش نشان داده و کنشگری لازم را داشته باشیم.
وی تبیین اهداف جبهه مقاومت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف جدی نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و اظهار کرد: تبیین و انتقال این موضوعات به نسل جدید و دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است و در این مسیر از هویت بخشی به دانش آموزان نباید غافل شویم.
محمود زاده با اشاره به اینکه به حمدالله بعضی از مدارس ما در این موضوعات پیشتاز و پیشگام هستند، تصریح کرد: فهم و تبیین صحیح موضوعات مختلف به نسل جدید باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در این زمینه باید بصیرت افزایی را در دانش آموزان تقویت کنیم.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با تاکید بر رهنمونهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و باید یاد و خاطره آنها همواره در افکار دانش آموزان زنده و پویا بماند.
محمودزاده اقامه نماز جمعه این هفته به امامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را نشانه صلابت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: تزریق روحیه امید برای جبهه مقاومت و انگیزه بخشی در آنان نیز از دیگر اهداف مهم آن بود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با تاکید بر اینکه سیاستگذاری، تنظیمگری و تسهیلگری از وظایف اصلی سازمان است، گفت: دیگر معاونتهای تخصصی وزارت آموزش و پرورش نیز موظف میباشند در رویکردهای تخصصی خود هم مدارس دولتی و هم مدارس غیردولتی را پوشش دهند و مدارس غیردولتی نیز در برنامهها و جریانهای علمی، آموزشی و تربیتی آنها نیز باید سهیم بوده و مشارکت داشته باشند.
محمودزاده با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان در روزهای آتی، تصریح کرد: نباید از این نکته مهم غافل شویم که شریک اصلی ما در تربیت دانش آموزان خانواده و اولیای آنهاست، یادآور شد: انجمنهای اولیا و مربیان باید به شکل پویا و فعال در مدارس غیردولتی تشکیل و در امر تربیت دانش آموزان مشارکت جدی داشته باشند.
وی توجه به آموزش عمومی قرآن کریم را از برنامههای مورد توجه سازمان خواند و افزود: در این زمینه باید برنامهریزی جدیتری صورت گیرد و منتظر بخشنامه و دستورالعمل نماند چرا که فعالیتهای قرآنی در مدارس باید جزوی از برنامههای اصلی آنان باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش، تشکیل اتاق فکر و جلسات بحث و کارشناسی را از ضروریات کار سازمانی دانست و تاکید کرد: بحثهای فنی و کارشناسی منجر به ایدههای نو و خلاق میشود لذا باید در این زمینه ریلگذاری و جهتدهی مناسبی صورت گیرد تا بتوان از تمامی ظرفیتها بهره جست.
وی در پایان با تاکید بر تسهیلگری در کار مردم و ارباب رجوع، خاطرنشان کرد: کار مردم باید مطابق قانون و با سرعت و دقت انجام شود و وقتی در این دولت سخن از وفاق ملی و همدلی به زبان میآوریم میتوانیم تبلور آن را در تکریم ارباب رجوع به خوبی مشاهده کنیم.