ورزشی

ارائه خدمات به افراد دارای اختلال روانی در کردستان بالاتر از میانگین کشوری است

ارائه خدمات به افراد دارای اختلال روانی در کردستان بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش ایرنا، شیدا بابا حاجیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج به مناسبت هفته سلامت روان اظهار کرد: برنامه هایی برای گسترش خدمات روانشناختی و بهره‌مندی بیشتر مردم از خدمات سلامت روان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در سطوح ستادی و محیطی، ۸۲ کارشناس سلامت روان در ۱۰ مرکز بهداشت شهرستان و ۱۵۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در سه حوزه سلامت روان، سلامت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد مشغول به کار هستند.

رئیس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کردستان پیام اصلی هفته سلامت روان را «اولویت امروز، سلامت روان در محیط کار» عنوان کرد و گفت: سلامت روان و کار ارتباط تنگاتنگی باهم دارند، چراکه محیط‌های کاری ایمن و حمایتی می توانند به عنوان یک عامل محافظتی برای سلامت روان عمل کنند.

باباحاجیانی با تاکید بر این که سلامت روان در محیط کار از اهمیت بسیار بالایی در جامعه امروز برخوردار است، ادامه داد: شرایط ناسالم کاری می تواند تاثیرات منفی زیادی بر سلامت روان، کیفیت کلی زندگی و حتی مشارکت یا بهره‌وری در کار بگذارد.

وی با اشاره به اینکه دولت و کارفرمایان مسئولیت اصلی محافظت و ارتقای سلامت روان در محل کار را دارند، گفت: افراد نیز می توانند برای حمایت از رفاه خود گام بردارند، تکنیک های مدیریت استرس را بیاموزند و مراقب تغییرات در سلامت روان خود باشند و در صورت نیاز، از یک دوست قابل اعتماد، عضو خانواده، همکار، سرپرست یا متخصص بهداشت کمک بگیرند.

باباحاجیانی یادآور شد: استفاده ناکافی از مهارت‌ها یا مهارت پایین برای کار، حجم کاری بیش از حد یا سرعت کار، کمبود نیروی انسانی، ساعات طولانی، غیر اجتماعی یا غیر قابل انعطاف و عدم کنترل بر طراحی کار یا حجم کار از عوامل تهدید کننده سلامت روان است.

وی افزود: همچنین شرایط کار فیزیکی ناایمن یا ضعیف، فرهنگ سازمانی که رفتارهای منفی را ممکن می سازد، حمایت محدود از همکاران یا نظارت مستبدانه، خشونت، آزار و اذیت یا قلدری، تبعیض و محرومیت، ارتقا کمتر یا بیش از حد، ناامنی شغلی، دستمزد ناکافی، یا سرمایه گذاری ضعیف در توسعه شغلی و خواسته های متناقض خانه و کار از عواملی هستند که می‌تواند سلامت روان در محیط کار را به خطر بیاندازد.

دهم اکتبر از طرف فدراسیون جهانی بهداشت روان به عنوان روز جهانی سلامت روان نامگذاری شده است.

در ایران ۱۸ تا ۲۴ مهر ماه به نام هفته سلامت روان نامگذاری شده است.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

نوشته های مشابه