فرهنگی

بیش از ۵۳۰ دانشجو در دانشگاه استانبول ادبیات فارسی می‌خوانند



بیش از ۵۳۰ دانشجو در دانشگاه استانبول ادبیات فارسی می‌خوانند

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش «روز زبان‌های خارجی» با حضور دانشجویان، اساتید و علاقه‌مندان به زبان‌های خارجی در دانشگاه استانبول برگزار شد.

این‌رویداد برای ترویج یادگیری زبان‌های مختلف و تبادل فرهنگی در سطح بین‌المللی، با حضور نمایندگان چند سفارتخانه، پروفسور عثمان بولنت ذوالفقار رئیس دانشگاه استانبول، محمدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول و حسن دیدبان وابسته فرهنگی ایران در استانبول، همراه بود.

همایش با سخنرانی افتتاحیه پروفسور ذوالفقار آغاز شد که در سخنان خود به اهمیت یادگیری زبان‌های خارجی در دنیای امروز و تأثیر آن بر ارتباطات فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

در ادامه، کارگاه‌هایی در زمینه‌های مختلف زبان‌های خارجی برگزار شدند که شامل آموزش زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و فارسی بودند.

در این رویداد دپارتمان‌های مختلف دانشگاه از جمله، دپارتمان زبان‌های غربی، دپارتمان زبان‌ها و ادبیات اسلاوی، دپارتمان ترجمه و تفسیر، دپارتمان زبان‌ها و فرهنگ‌های باستان، دپارتمان زبان‌ها و ادبیات شرقی، دپارتمان زبان و ادبیات ترکی و دپارتمان دپارتمان زبان و ادبیات فارسی شرکت کردند.

پروفسور علی گوزل یوز استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول نیز در این‌مراسم، درباره وضعیت برنامه‌های آموزشی و منابع تدریس شده در گروه زبان و ادبیات فارسی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در دانشگاه استانبول بیش از ۵۳۰ دانشجو در رشته زبان و ادبیات فارسی در مقاطع کارشناسی تا دکترا مشغول به تحصیل هستند و علاقه‌مندند برای شرکت در دوره‌های دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی به ایران سفر کنند.



منبع مهر

نوشته های مشابه