سیاسی

اولویت رسانه ملی، ارائه روایت اول از تحولات منطقه به مخاطبان است



اولویت رسانه ملی، ارائه روایت اول از تحولات منطقه به مخاطبان است

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۵ مهر ماه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره پوشش تحولات منطقه در رسانه ملی، اظهار کرد: رسانه ملی بر اساس طراحی سناریوهای مختلف، اقدام به آماده‌سازی زیرساخت‌ها، برنامه‌ها و پیش‌بینی تحولات آتی کرده است که تا الان بخش زیادی از آن اجرا شده و عمده‌ای از آن هم آماده است و باید متناسب با تحولات پیش برویم و برنامه‌ریزی‌ها را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: آنچه تا الان برای ما اهمیت داشته و خواهد داشت، به دست گرفتن روایت اول است؛ با تحولاتی که در لبنان در ماه‌های اخیر اتفاق افتاده است، صدا و سیما با اعزام گروه‌های مختلف خبری، مستندساز و برنامه ساز تلاش کرده است تا تصویر دست اول از تحولات لبنان را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: همچنین تلاش رسانه ملی این بوده و خواهد بود که تصویر دقیق، روشن و به موقعی از تقویت جبهه مقاومت و از سوی دیگر جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان مرتکب می‌شود، در اختیار مخاطبان قرار دهد.

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده مهران مدیری قرار است برای ساخت برنامه دورهمی بازگردد، گفت: در این باره اطلاعی ندارم و از همکاران سیما فیلم سوال کنید.

جبلی درباره برنامه‌های آتی صدا و سیما نیز، گفت: ما در ساختارهای نمایشی، مجموعه‌های متعددی را آماده و در حال پخش داریم که به تدریج در جدول‌های پخش قرار خواهد گرفت. ۱۴ مجموعه نمایشی را جلوی دوربین داریم، حدود ۲۰ مجموعه هم در حال پیش تولید است و تعداد کارهایی که در مرحله نگارش فیلمنامه است، بسیار بیشتر است.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار کرد: بر اساس همین جدول پخش، مجموعه‌های نمایشی شبکه‌های یک، دو و سه تا پایان سال ۱۴۰۴ پر است و برنامه‌ریزی ما تکمیل و نهایی شده است. به تدریج طرح‌ها، متن‌ها و فیلمنامه‌های مختلفی که پیشنهاد می‌شود در دستورکار دفتر فیلمنامه، سیما فیلم و همچنین در اختیار مابقی ساختارها از جمله سیمرغ قرار می‌گیرد.



منبع مهر

نوشته های مشابه