ورزشی

هوش مصنوعی در طراحی گرافیک: مزایا، معایب و معنای آن برای طراحان [+ Expert Insight]

چندین ماه پیش، چندین ژنراتور آرم هوش مصنوعی را آزمایش کردم و تجربه خود را مستند کردم. سپس دوست من مایکل راندال، طراح گرافیک، پست را خواند و من فقط می گویم که از این موضوع هیجان زده نشده است.

“[Expletive] ژنراتورهای لوگو؟ ما محکوم به فنا هستیم» دقیقاً این سخنان او بود.

من آن پست وبلاگ را با توضیح اینکه کسب و کارها باید از طراحان گرافیک واقعی هنگام طراحی لوگوهای خود برای برجسته شدن استفاده کنند، پایان دادم. و من بر آن ایستاده ام، بنابراین امیدوارم که به او ایمان بیشتری به انسانیت و دوستی ما داد.

هوش مصنوعی در طراحی گرافیک: مزایا، معایب و معنای آن برای طراحان [+ Expert Insight]

با این حال، می‌خواستم از دوستم نظرش را در مورد هوش مصنوعی در طراحی گرافیک بپرسم. بنابراین، در اینجا برخی از افکار مایکل با یافته های من از منابع دیگر مخلوط شده است.

پس از مطالعه، اگر کنجکاو هستید که هوش مصنوعی را در جریان کاری خود ادغام کنید، ابزارهای مختلف هوش مصنوعی HubSpot ما را بررسی کنید تا ببینید آیا هیچ کدام می تواند به کمپین بزرگ بعدی شما کمک کند.

طراحی گرافیک هوش مصنوعی: چیست؟

طراحی گرافیکی هوش مصنوعی دقیقاً همانطور که به نظر می رسد است. استفاده از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر گرافیکی مانند اینفوگرافیک، تبلیغات، لوگو و سایر اشکال هنرهای بصری است.

لوگوهایی که در پست قبلی خود از طریق ژنراتورهای هوش مصنوعی ایجاد کردم نمونه هایی از طرح های گرافیکی هوش مصنوعی هستند.

@erikeepswriting

تماشای ساختن لوگوی من با استفاده از هوش مصنوعی! می خواهید بیشتر بیاموزید؟ blog.hubspot.com/marketing #بازاریابی #AI #Logo #adobe را بررسی کنید

♬ احساس خوبی داشته باشید – Tundra Beats

هوش مصنوعی چه تاثیری بر طراحی گرافیکی خواهد داشت؟

به گفته رندال، بسیاری از طراحان گرافیک در حال حاضر تأثیرات منفی هوش مصنوعی را بر صنعت می بینند و می ترسند که این امر ممکن است مشکلات بیشتری را در آینده برای هنرمندان و طراحان ایجاد کند.

او می‌گوید: «طراحان استرس زیادی دارند. «از زمان همه‌گیری، یک تغییر ایجاد شده است. بسیاری از فریلنسرها و صاحبان مشاغل مستقل به دلیل همه گیری همه گیر، کار خود را به گونه ای از دست داده اند که انتظارش را دارید، اما پس از آن هوش مصنوعی واقعاً شروع به انفجار کرد.

رندال می‌گوید هوش مصنوعی برای صاحبان کسب‌وکار در دسترس‌تر یا ارزان‌تر از استخدام یک طراح گرافیک واقعی است.

«ایجاد هویت نام تجاری با کمتر از 5 دلار چیزی است که بیشتر مردم در مقایسه با استخدام یک حرفه ای برای صدها دلار به آن دست می زنند – و قیمت دومی موجه است زیرا طراحی گرافیک کار است، اما مردم اینطور به آن فکر نمی کنند.»

بنابراین، این نگرانی وجود دارد که وعده‌های هوش مصنوعی برای طراحی‌های گرافیکی در دسترس، مقرون‌به‌صرفه و سریع می‌تواند ارزش هنرمندان صنعت طراحی را بیش از پیش بی‌ارزش کند.

با این حال، برخی از طراحان می گویند آینده هوش مصنوعی در طراحی گرافیک کمتر روشن است و شاید حتی کمتر دیستوپیایی باشد. در یک ویدیوی یوتیوب، گرافیست، ویل پترسون، گفت که آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین طراحان شود، مشکل است و هیچ کس واقعاً پاسخی ندارد.

تنها چیزی که می‌توانم به طور قطع بگویم این است که علیرغم اعتقادات شما به هوش مصنوعی مولد – چه خوب یا بد – بگویید رقابت‌پذیر و در صنایعی که می‌خواهیم در آن حضور داشته باشیم، باید آن را ابزاری ببینیم که می‌تواند وضعیت را تغییر دهد. روند هنر و طراحی،” او توضیح می دهد.

سپس Paterson ابزارهای گرافیکی جدید هوش مصنوعی و پلتفرم هایی مانند Adobe Firefly را که فقط از تصاویر دارای مجوز به عنوان مدل داده خود استفاده می کند، سایت می کند.

خوشبختانه ادوبی گفتگو را به این موضوع تبدیل کرده است که چگونه می توانم هوش مصنوعی را به خلق کمک کنم؟ او می‌گوید به جای «چگونه می‌توانم هوش مصنوعی را برای ما ایجاد کنم؟» من نمی دانم که آیا ما در آینده جایگزین خواهیم شد یا خیر. من معتقدم که نخواهیم بود، اما فقط باید بفهمیم.»

مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در طراحی گرافیک

آینده هوش مصنوعی در طراحی گرافیک کمی مبهم است، اما یک چیز واضح این است که هوش مصنوعی اینجاست.

به گفته Marq، سال گذشته شاهد افزایش بی‌سابقه‌ای در تقاضا برای ابزارهای طراحی هوش مصنوعی بودیم، به طوری که حجم جستجو برای ابزارها و نرم‌افزارهای مرتبط با طراحی هوش مصنوعی از سال 2022 تا 2023 1700 درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، یک نظرسنجی اخیر Canva نشان داد که 75٪ از رهبران بازاریابی و خلاق جهانی موافق هستند که هوش مصنوعی برای مجموعه ابزار خلاق آنها ضروری است.

بنابراین، طراحان و صاحبان مشاغل باید مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی را هنگام ادغام آن در بازاریابی یا طرح های خود بسنجید.

یکی از مزایای هوش مصنوعی در طراحی گرافیک این است که می تواند به هنرمندان کمک کند کارهای تکراری یا خسته کننده را سرعت بخشند. حتی دوستم مایکل هم در کارش کاربردش را پیدا کرده است.

او توضیح می دهد: «من در معماری کار می کنم، به ویژه تابلوسازی و راهیابی. من از فضاهای موجود عکس می‌گیرم و ماکت‌آپ می‌کنم. به جای انجام کار سخت حذف یک شخص یا سایر عناصر موجود در عکسی که گرفته‌ام، می‌توانم از پر کردن مولد برای انجام این کار به راحتی استفاده کنم.»

او تاکید می کند: «همین است فقط زمینه ای که در آن از هوش مصنوعی در طراحی گرافیک استفاده می کنم.”

مزیت دیگر این است که می تواند طراحی گرافیکی را برای تازه کارها و صاحبان مشاغل کوچک قابل دسترس تر کند.

برای مثال، من اهل طراحی نیستم. من دوست دارم فکر کنم که به رنگ توجه دارم و به اندازه کافی حس سبکی قوی دارم تا بدانم چگونه عناصر مختلف را مانند قطعات پازل با هم بچینم.

با این حال، من فاقد تخصص برای ساختن طرح های زرق و برق مانند هنرمندان آموزش دیده مانند دوستم یا دیگر طراحان گرافیک هستم.

بنابراین، من از پلتفرم‌هایی مانند Canva بهره می‌برم که دارای ابزارهای طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که به من کمک می‌کنند تا تصاویر برجسته، تصاویر کوچک YouTube و گرافیک رسانه‌های اجتماعی با کیفیت بالا را ایجاد کنم که برای چشم‌ها راحت باشد.

من به ویژه به ابزار تغییر اندازه و سوئیچ جادویی آن علاقه دارم، که به من امکان می دهد قالب ها، زبان ها و ابعاد طرح های خود را در چند ثانیه عوض کنم.

با این حال، یکی از اشکالات این است که اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی در طراحی گرافیکی می‌تواند منجر به مواد خالی از خلاقیت یا اصالت شود. به عنوان مثال، من پنج ژنراتور لوگوی هوش مصنوعی را آزمایش کردم و متوجه شدم که تمام طراحی‌های آنها نتایج مشابهی به همراه دارد و در نهایت لوگوهایی بدون الهام ایجاد می‌کنند.

یکی دیگر از اشکالات اصلی این است که هوش مصنوعی ناقص است و می تواند تصاویری تولید کند که به دلیل نبود اصطلاح بهتر، نامطلوب هستند. همکار من رامونا سوکراج اخیراً مولدهای تصویر هوش مصنوعی را آزمایش کرد و آنها تصاویر خنده دار (و وحشتناک) ایجاد کردند.

چه زمانی از استفاده از هوش مصنوعی در طراحی های گرافیکی خودداری کنیم؟

دوست من مایکل در مورد استفاده از هوش مصنوعی بسیار ساده است.

او می‌گوید: «این فقط زمانی می‌تواند اخلاقی باشد که از آن برای انجام کاری استفاده می‌کنید که به‌ویژه مبتنی بر مهارت نیست، کارهای خسته‌کننده را کوتاه می‌کنید، یا از آن برای انجام کارهایی استفاده می‌کنید که انجام آنها برای انسان غیرممکن است». می گوید.

به عبارت دیگر، از استفاده از هوش مصنوعی برای جایگزینی کار انسان خودداری کنید. درعوض، از آن به عنوان یک ابزار کمکی استفاده کنید که به طراحان کمک می کند کارآمد کار کنند.

بنابراین، آینده هوش مصنوعی در طراحی گرافیک چه خواهد بود؟ واقعا کی میدونه من معتقدم هوش مصنوعی در نهایت تبدیل به ابزاری معمولی برای طراحان خواهد شد، مانند تبلت ها و قلم های دیجیتال. اما من باور ندارم که بتواند به طور کامل جایگزین گرافیست های واقعی شود.

هوش مصنوعی می‌تواند تولید کند اما مانند ذهن انسان میزبان خلاقیت نیست، و ما همیشه به خلاقیت طراحان برای ایجاد تصاویری که در مقابل رقبا متمایز می‌شوند نیاز داریم.

با این حال، پترسون حق داشت که هنرمندان باید از آن به عنوان ابزاری برای رقابتی ماندن استفاده کنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

جهت دانلود و یا توضیحات بیشتر اینجا را کلیک نمایید



لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

نوشته های مشابه