اجتماعی

استفاده از آموزشیاران نهضت به صورت «حق‌التدریس» در صورت نیاز



استفاده از آموزشیاران نهضت به صورت «حق‌التدریس» در صورت نیاز

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی در مراسم آغاز فعالیت ورزشی درون مدرسه‌ای و افتتاح مسابقات فرهنگی ورزشی دانش آموزان با بیان اینکه به اعتقاد من اتفاقات خوبی در بخش‌های تجهیزاتی و هزینه‌ای بودجه رخ داده است، اظهارداشت: منابع نسبتاً خوبی در بودجه دیده شده اما هنوز بودجه به صورت کامل بسته نشده؛ در دولت، تقریباً تبصره‌های آن تمام شده و ردیف‌های بودجه و همچنین بخش مهم دیدگاه‌های نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های مختلف باقی مانده است. طبیعتاً ما این موضوع را دنبال می‌کنیم که سهم آموزش و پرورش از بودجه در تمام بخش‌ها ارتقا پیدا کند، اما محدودیت‌های کشور را نیز می‌دانیم و توقع غیر قابل تحققی از بودجه را نباید داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امسال با کسری بودجه مواجه هستید یا خیر؟ افزود: کسری بودجه را طبیعتاً باید از تدوین کنندگان بودجه بپرسید، این موضوع به سازمان بودجه برمی گردد که حتماً در این حوزه پاسخ‌های لازم را می‌دهند اما منابع بودجه‌ای که برای آموزش و پرورش دیده می‌شود قاعدتاً با تخصیص‌های خوبی باید در اختیار این سازمان گذاشته شود.

جذب آموزشیاران نهضت و معلمان مدارس غیردولتی به صورت «حق‌التدریس» در صورت نیاز آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص تجمع آموزشیاران نهضت سواد آموزی طی چند روز گذشته و درخواست آنها برای تعیین تکلیف وضعیت استخدامی آنها اظهار کرد: استخدام در آموزش و پرورش تنها از طریق آزمون صورت می‌گیرد و همه نیز می‌دانند که این قانون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ برای کسانی که سابقه تدریس دارند به عنوان خرید خدمات مدارس غیردولتی و نهضتی‌ها امتیازات ویژه‌ای خود قانون در نظر گرفته اما ما تلاش خواهیم کرد اگر بتوانیم و نیاز داشته باشیم، شرایط جذب آنها را به صورت حق‌التدریس مهیا کنیم اما استخدام صرفاً از طریق آزمون است.

ابلاغ اجرای طرح «هر پایه، یک مهارت»

کاظمی گفت: یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش کمک کند فعالیت‌های غیررسمی است که اتفاقاً بسیاری از اهداف تربیتی در فعالیت‌های غیررسمی بهتر به دانش آموزان انتقال پیدا می‌کند، اعم از فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی یا فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی؛ امروز به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی چندین طرح ارزشمند تربیت بدنی آغاز شد که یکی از آن‌ها المپیادهای درون مدرسه‌ای بود و مسابقات بین کلاسی و تشکیل تیم‌های درون مدرسه‌ای که می‌تواند در دانش آموزان شور، شوق و تحرک ایجاد کند. این امر فضای مدرسه را به فضایی بسیار بانشاط و پرشور تبدیل می‌کند که امروز سوت آغاز آن زده شد. همچنین طرح جدید دیگری داریم که به تازگی تحت عنوان هر پایه یک مهارت ابلاغ شده؛ تلاش می‌کنیم به کمک معلمان در هر کلاس در هر پایه تحصیلی این طرح را اجرایی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید این برنامه را راهبری و از ظرفیت معلمان استفاده شود تا هر دانش آموز در هر پایه‌ای یک رشته ورزشی را یاد بگیرد و در طول دوره‌هایی که در حال تحصیل است با مهارت‌های مختلفی در سطحی از دانش آشنا شود چرا که آورده‌های تربیتی زیادی برای ما به دنبال خواهد داشت. طرح شهید طوقانی طرح بسیار خوبی بود که در آموزش و پرورش اجرا شد و اکنون نیز در حال اجراست. طرح شهید سلیمانی برای ایجاد زمین‌های چمن مصنوعی و زیرساخت‌های لازم برای ورزش در حال اجرا و آورده‌های بسیاری خوبی به دنبال دارد.

جذب بیش از ۴۰۰۰ معلم تربیت بدنی

کاظمی افزود: کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که این حوزه را تقویت کنیم. خوشبختانه در آزمون استخدامی کیفیت بخشی که در ابتدای مهر انجام شد بیش از ۴۰۰۰ معلم تربیت بدنی در مقطع ابتدایی جذب آموزش و پرورش شدند. این نشان می‌دهد که رویکرد ما تقویت دوره ابتدایی و توجه به این مقطع است به ویژه با نگاه استفاده از فعالیت‌های خوب تربیت بدنی است.

وی در پایان گفت: یکی از آسیب‌هایی که در بچه‌ها دیده می‌شود به خاطر کم تحرکی و چاقی مفرط است که زمینه بسیاری از بیماری‌ها و آسیب‌ها مثل دیابت، فشار خون، تنبلی و … را به دنبال دارد که راهکار آن ورزش است. تمام طرح‌هایی که الان در آموزش و پرورش اجرا می‌کنیم در راستای کنترل چاقی بچه‌هاست که در این زمینه دوستان در آموزش و پرورش برنامه‌ای به صورت هدفمند تدارک دیده‌اند که می‌توانند این فعالیت را هم رصد و هم مداخله و کنترل کنند.



منبع مهر

نوشته های مشابه