سیاسی

بازدید نمایندگان کشورهای شرکت کننده در رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲



بازدید نمایندگان کشورهای شرکت کننده در رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲

به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای ناوگروه‌ها و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری و دریایی ایران، از جزیره زیبای هرمز واقع در خلیج فارس بازدید کردند. این بازدید با هدف تقویت همکاری‌های بین‌المللی و آشنایی با ظرفیت‌های بالفعل گردشگری کشورمان انجام شد.

در این بازدید، مقامات نظامی و دریایی از کشورهای روسیه، عربستان سعودی، تایلند، پاکستان، قطر، عمان و بنگلادش با اماکن و جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز آشنا شدند. اعضای ناوگروه‌ها همچنین در بدو ورود به جزیره هرمز مورد استقبال مسئولان محلی قرار گرفتند و در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش بر این مهم تاکید کردند که ایران کشور بسیار زیبا و با مردمی خونگرم، مهربان و مهمان‌نواز است و آن چیزی که از نزدیک از کشورمان دیده‌اند با آنچه که از رسانه‌ها درباره ایران شنیده‌اند بسیار متفاوت است.

جزیره هرمز مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی است که با توجه به مناظر طبیعی و گردشگری که در این جزیره وجود دارد مقصدی برای طبیعت دوستان و گردشگران از اقصی نقاط جهان است، همچنین اعضای ناوگروه‌ها در این بازدید، ضمن بررسی منابع طبیعی و اکوسیستم‌های دریایی منطقه، بر اهمیت حفاظت از محیط زیست دریایی تأکید کردند.

این بازدید به عنوان یک فرصت مناسب برای ایجاد روابط دوستانه و همکاری‌های نظامی میان کشورها تلقی می‌شود و انتظار می‌رود نتایج آن به تقویت امنیت دریایی در منطقه کمک کند. رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۴ به عنوان یک رویداد مهم، به کشورهای شرکت‌کننده این امکان را می‌دهد تا توانمندی‌های خود را در زمینه عملیات مشترک دریایی به نمایش بگذارند و در برابر چالش‌های امنیتی منطقه‌ای بهتر آماده شوند.

برگزاری مسابقات ورزشی دوستانه و اجرای ورزش صبحگاهی مشترک توسط اعضای ناوگروه‌ها و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ از دیگر برنامه‌هایی بود که در سواحل خلیج فارس برگزار شد.

همچنین نمایشگاهی از صنایع دستی و غذاهای سنتی اقوام مختلف کشور به منظور بازدید و آشنایی اعضای ناوگروه‌ها و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ در بندرعباس برگزار شد.



منبع مهر

نوشته های مشابه