اجتماعی

۶۸ پرونده کثیرالشاکی در دادگستری کرمان رسیدگی می‌شود



۶۸ پرونده کثیرالشاکی در دادگستری کرمان رسیدگی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، پیش از ظهر پنجشنبه در جمع کارکنان معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در دستگاه قضائی گفت: قوه قضائیه یکی از نهادهای حاکمیتی است که طی چند سال گذشته به سمت الکترونیک شدن حرکت کرده و در عرصه استفاده از فناوری اطلاعات پیشتاز است.

وی افزود: بایستی خدمت رسانی در دستگاه قضائی به سمت سیستم محوری برود که با به روز شدن سیستم‌ها، کار نیروی انسانی روز به روز متفاوت خواهد شد و بخش زیادی از کارها در دستگاه قضائی، به سیستم محول می‌شود.

وی با بیان اینکه معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی در دادگستری یکی از معاونت‌های پرکار، مهم و تأثیرگذار است، گفت: ممکن است یکسری تهدیدات سایبری نیز متوجه این مجموعه باشد، که مراقبت‌های فنی از سیستم‌ها و پایش مداوم واحدها اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های کثیر الشاکی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۶۸ پرونده کثیر الشاکی در دادگستری استان در حال رسیدگی است که هرکدام بیش از ۵۰ شاکی دارند.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه بایستی از نگاه صرف به آمار گرایی در پرونده‌های قضائی پرهیز کرد، افزود: آمار یک موضوع دو وجهی است، اگر واقعی و کاربردی باشد کمک بسیار بزرگی به دستگاه قضائی می‌کند و طبق این داده‌ها برنامه ریزی ها انجام می‌شود، اما در صورتی که آمارها غلط، غیر واقعی و صوری باشد سیستم کارایی خود را از دست خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه می‌توان از هوش مصنوعی نیز برای پیشرفت اهداف دستگاه قضائی استفاده شود گفت: لازم است در جهت ارتقای نرم افزارها و سخت افزارها اقدامات لازم انجام و نیازمندی‌ها مرتفع شود، که با این سرمایه گذاری مردم و سازمان‌های تابع قوه قضائیه نیز از این موضوع بهره مند خواهند شد.



منبع مهر

نوشته های مشابه