ورزشی

“قهرمان گمنام” بارسلونا – تهران ورزشی

به گزارش ایسنا، بستن بازوبند کاپیتانی بارسا، رافینیا را به یک موتور توربو جت تبدیل کرده و این ستاره برزیلی مقابل بایرن هت‌تریک کرد. لواندوفسکی در حال حاضر با ۱۵ گل بهترین گلزن لیگ‌های معتبر اروپایی است اما اجازه دهید در مورد آن‌ها صحبت نکنیم، بلکه در مورد کسی صحبت کنیم که قهرمان گمنام آبی‌واناری‌ها است. درباره فرمین لوپس که بدون پاس‌های او دو گل اول و دوم کاتالان‌ها به نویر ممکن نمی‌شد. اگرچه شاید به نوعی ناخوشایند باشد که این فوتبالیست ۲۱ ساله را قهرمان گمنام خطاب کنیم.

این لقب احتمالا برای کسی که در فینال فوتبال المپیک مقابل فرانسه دو گل به ثمر رساند، منصفانه نیست اما یک سال پیش افراد کمی در مورد او می‌دانستند. بر خلاف گاوی که در لاماسیا با او دوست شد، فرمین داستان خودش را داشت. لوپس در کودکی به لطف عمویش عاشق بارسلونا شد و با سبک فوتبالی اینیستا و مسی بزرگ شد.

لوپس در بدو ورود به بارسلونا با مشکلات زیادی روبرو بود. جثه کوچک این بازیکن باعث شد تا نتواند خیلی در تیم‌های پایه بارسا بدرخشد و حتی کارش به روانشناس هم کشیده شد. دوستان، خانواده و کارکنان لاماسیا به او کمک کردند تا این دوره سخت را پشت سر بگذارد و سپس همه چیز در حرفه او به روشی بسیار غیر معمول پیش رفت.

“قهرمان گمنام” بارسلونا – تهران ورزشی

یک سال بدون تعطیلات

نقطه عطف در حرفه فرمین انتقال قرضی یک ساله به باشگاه دسته سومی لینارس بود، جایی که او برای افزایش عضله به این تیم فرستاده شد. فرمین در لینارس اعتماد به نفس پیدا کرد، تجربه بازی در پست‌های مختلف (هافبک مرکزی، هافبک تهاجمی، وینگر چپ) را به دست آورد و آمار قابل قبولی ثبت کرد. او به عنوان یک بازیکن کاملا متفاوت به بارسا بازگشت. او خیلی زود ژاوی را در تمرین متقاعد کرد و راهی تیم اصلی شد.  

او یک نیمه مقابل آرسنال بازی کرد و برابر رئال مادرید در دیداری دوستانه در ترکیب قرار گرفت، جایی که به فرمین ۲۵ دقیقه فرصت داده شد تا بازی کند. او با زدن یک گل و دادن یک پاس گل توانست بدرخشد و از آنجا بود که دیگر نام فرمین لوپس بر زبان‌ها افتاد. ژاوی به صراحت گفت که به این بازیکن نیاز دارد و لوپس نیز از این فرصت استفاده کرد و در  اولین حضورش در ترکیب اصلی مقابل مایورکا گل زد.

پس از آن فرمین برای اولین بار به تیم جوانان اسپانیا دعوت شد و بلافاصله مقابل قزاقستان گلزنی کرد و یک هفته بعد با یک گل و یک پاس گل در لیگ قهرمانان اروپا مقابل شاختار هفته رویایی‌اش را تکمیل کرد.

در پایان اولین فصلش در بارسا، فرمین لوپس پس از لواندوفسکی با زدن دوازده گل دومین گلزن برتر تیم شد. او همچنین مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو گلزنی کرد. لوئیس دلا فوئنته نتوانست به سادگی از از این پدیده عبور کند و او را به یورو ۲۰۲۴ برد. تابستان شلوغ این ستاره ادامه داشت و لوپس بعد از قهرمانی در یورو به تیم المپیک اسپانیا کمک کرد قهرمان المپیک پاریس شود. 

او یک سال بدون تعطیلات بازی کرد و اصرار داشت که نیازی به استراحت ندارد، بنابراین پس از فینال المپیک پاریس به اردوی تمرینی رفت تا خودش را به هانسی فلیک نشان دهد. اتفاق بد برای او مصدومیت بود که باعث شد یک ماه و نیم از ترکیب دور باشد ولی توانست بار دیگر به ترکیب اصلی برسد.

حالا نوبت به ال کلاسیکو رسیده است. اگر کاتالان‌ها در این دیدار موفق شوند، می‌توان گفت که “قهرمان گمنام” آن‌ها در لحظه مناسب بازگشته است.

انتهای پیام

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

نوشته های مشابه