سیاسی

پویش کارآمدی و شایسته‌گزینی فرصت خوبی برای معرفی سلایق مختلف است



حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ویژگی‌های مجلس کارآمد و نمایندگان شایسته را توصیف کرد.

ترقی با اشاره به اینکه کارآمدی مجلس آینده در شناخت دقیق مشکلات و ارائه راه حل برای آنها جلوه می‌کند، گفت: در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی لازم است مشکلات شناسایی شود و راه برون رفت از آنها عرضه شود که نیازمند تخصص است.

ترقی نماینده شایسته را دارای پشتوانه فکری و مشورتی قوی و سرمایه اجتماعی مناسب دانست و افزود: سابقه کار اجرایی یک نماینده باید صداقت، امانت‌داری و انقلابی‌گری را نشان دهد که برای شناخت اینگونه افراد فرصتی که رسانه‌ها و صدا و سیما ایجاد کرده‌اند، فرصت مناسبی است.

وی ادامه داد: نامزد شایسته کسی است که از لحاظ تخصص و تجربه قدرت حل مسائل را داشته باشد و از کانون‌های قدرت و ثروت فاصله داشته باشد تا انگیزه اش بستن بار برای استفاده‌های گوناگون نباشد و تنها انگیزه اش قانونگذاری و خدمت به مردم باشد.

ترقی تاکید کرد: پویش کارآمدی و شایسته گزینی در خبرگزاری مهر کار ارزشمندی است، چرا که بهترین فرصت برای همه سلایق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای بیان شاخص‌ها و دیدگاه‌های خودشان جهت انتخاب اصلح خواهد بود. هر مقدار که مردم و نخبگان بتوانند در تبیین شاخص‌ها و هدایت مردم به سمت انتخاب نماینده کارآمد کمک کنند، می‌توان آثار و برکات آن را در یک مجلس غنی که اهتمام بر حل مسائل کشور دارد، ببینیم.



منبع مهر

نوشته های مشابه