ارائه ۲۴ خدمت الکترونیکی جدید در سازمان ثبت اسناد و املاک
به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به سفر سال ۱۴۰۱ رئیس قوه قضائیه به استان یزد و دستوراتی که متعاقب این سفر در خصوص حل مشکلات ثبتی موجود در این استان داده شد، گفت: در نتیجه اقدامات صورت گرفته، مشکلات ثبتی اکرمیه شهرستان یزد مشتمل بر سه هزار و ۵۰۰ قطعه، شهرک آیتالله حائری با دو هزار و ۸۵۸ قطعه، ترکآباد شهرستان اردکان با ۶۰۰ قطعه، محمدآباد شهرستان زارچ با ۲۵۰ قطعه و همچنین شهرک شهید سلیمانی بنیاد شهید با هزار و ۴۴۲ قطعه، حل شد و در سفر اخیری که به استان یزد داشتیم، بخشی از اسناد به متولیان تحویل داده شد.
بابایی در بخش دیگری از صحبتهای خود، اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه با محوریت الکترونیکی شدن و هوشمندسازی خدمات با رویکرد خدمت ارزان، سریع و به موقع به مراجعین، سازمان ثبت با شناسایی ۲۴ خدمت ثبتی که بیشترین مراجعات مردمی را دارند، الکترونیکی شدن و غیرحضوری کردن این خدمات را از سال گذشته در دستور کار قرار داد.
وی در همین رابطه گفت: اخیراً بخشِ فناوریِ سازمان ثبت با کمک شرکتهای طرف قرارداد موفق شد ۲۴ خدمت سنتی و دستی را به خدمت الکترونیک تبدیل کند که پس از طی مراحل آزمایشی، مقرر است در پایان آذرماه این خدمات به صورت الکترونیکی ارائه شوند؛ از جمله خدمات یادشده میتوان به امور اِفراز، تفکیک، تجمیع، تعویض اسناد دفترچهای به حد نگار، صدور اسناد المثنی و اسناد مالکیت وراث اشاره کرد.