اجتماعی

اولین جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان برگزار می‌شود



اولین جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دبیرخانه جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان، کامبیز آقایی دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای ۱۹ تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۴ در مرکز نمایشگاهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران، اظهار داشت: جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان، با شعار”توسعه بازار گردشگری با کودکان” به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با هدف معرفی ظرفیت‌ها، مقاصد و تأسیسات گردشگری و تفریحی کشور و رونق کسب و کار، با رویکرد برترین نشان‌های گردشگری دوستدار کودک، برگزار می‌شود.

آقایی گفت: این رویداد که برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود، تأسیسات گردشگری دوستدار کودک و نوجوان، مراکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری، هتل‌ها و دهکده‌های توریستی، اماکن بوم گردی، شهربازی‌ها و تم پارک‌ها، تور گردانان و طبیعت گردانان گردشگری کودک و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع گردشگری، خدمات و دستاوردهای خود را در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد و علاقمندان جهت کسب اطلاعات و نحوه حضور، می‌توانند با دبیرخانه جشنواره با شماره: ۰۲۱۶۶۵۶۲۵۱۷ تماس حاصل کنند.

دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان گفت: کودک و نوجوان به دنبال سرگرمی‌های تازه، کشف تجربیات نو، جست‌وجو در مقاصد جدید و مکان‌های دیده نشده هستند و با توجه به تغییر سبک زندگی بویژه در شهرها، کودکان در فضاهای آپارتمان نشینی و سیر در فضای مجازی به سمت بی تحرکی سوق پیدا کرده‌اند.

وی بیان داشت: نیاز کودکان امروز که آینده سازان فردای این سرزمین هستند می‌بایست یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان، فعالان و همچنین سرمایه گذاران صنعت گردشگری کشور قرار گیرد، بطوری که به گردشگری کودک و نوجوان در جامعه و خانواده‌ها نگاه ویژه ای داشت تا بتوان کودکان سالم و شاداب در جامعه و فردای روشن برای کشور داشته باشیم.

آقایی تاکید کرد: از آنجایی که حس وفاداری کودکان به یک برند در سنین پایه به وجود می‌آید و این نگرش خوب نسبت به آن تا زمان بزرگسالی باقی می‌ماند و از سوی دیگر، رضایت گردشگر، درگیری ذهنی از مقصد گردشگری و آشنایی با اماکن گردشگری از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر وفاداری به گردشگری است. به همین دلیل است که تمرکز بر بازار کودکان و ایجاد وفاداری به مقصد در آن‌ها، می‌تواند به توسعه گردشگری کشور کمک کند.

وی ادامه داد: بازدید کودکان از یک مجموعه گردشگری می‌تواند یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای شکل‌گیری و گسترش تصویر ذهنی از سفر و گردشگری و جذابیت آن شود.



منبع مهر

نوشته های مشابه