علاقه غول شبکه اجتماعی به دورکاری کاهش یافت
به گزارش ایسنا، این غول شبکه اجتماعی آمریکایی، اطلاع رسانی به کارمندان خود درباره سیاست دورکاری جدید را آغاز کرده که البته این سیاست شامل کارکنانی که کلا دورکار هستند، نمی شود.
یک سخنگوی متا در بیانیهای اعلام کرد: به کار توزیعشده متعهد هستیم و مطمئن هستیم افراد میتوانند تاثیر معناداری از اداره و خانه داشته باشند. ما همچنین متعهد به پالایش مداوم مدل خود برای تقویت همکاری، ارتباط و فرهنگ ضروری هستیم تا کارمندان بهترین عملکرد را داشته باشند.
پایگاه خبری فناوری اینفورمیشن نخستین رسانهای بود که تغییر سیاست دورکاری از خانه متا را منتشر کرد.
شرکت مادر فیس بوک، در ژوئن سال ۲۰۲۱ سیاست دورکاری را شامل همه کارمندان تمام وقت کرد. در آن زمان مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اظهار کرده بود: این شرکت در طول سال و در اوج پاندمی کرونا دریافته است کار خوب میتواند هر جایی انجام شود و از آنجا که ویدئو از راه دور و واقعیت مجازی همچنان رو به بهبود است، من حتی خوش بین تر هستم که دورکاری در مقیاس گسترده، امکان پذیر است.
با این حال، از آن زمان شرکتهای زیادی مانند آمازون و گوگل در برنامههای دورکاری قبلی خود بازبینی کردند و از کارمندان خود خواستند حداقل سه روز در هفته، حضور فیزیکی در محل کار داشته باشند.
زاکربرگ در مارس گفته بود این شرکت یک تحلیل داخلی را انجام داده که نشان میدهد مهندسانی که به صورت حضوری کار می کنند، کار بیشتری انجام می دهند و به تغییر سیاست متا اشاره کرده بود.
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، متا جدیدترین دور اخراج ها در سال بهره وری خود را در ماه مه انجام داد. تحت این برنامه، تاکنون ۲۱ هزار کارمند این شرکت اخراج شدهاند.
انتهای پیام