اجتماعی

اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین در مدارس کشور



اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین در مدارس کشور

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده ظهر یکشنبه در آئین گرامیداشت شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: موضوع عدالت آموزشی از دغدغه‌های دولت چهاردهم است و به برکت انقلاب اسلامی برای ۹۹ درصد از کودکان کشور امکان حضور در مدرسه و تحصیل در مقطع ابتدایی فراهم است.

وی با اشاره به اینکه قانون شوراهای آموزش‌وپرورش در دی‌ماه ۱۳۷۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، افزود: رویکرد شوراهای آموزش‌وپرورش مبتنی بر مشارکت بیش از پیش مردم و خیران در امر آموزش، و بهره‌گیری از منابع و امکانات موجود کشور در کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: شوراهای آموزش‌وپرورش به عنوان یکی از مهمترین مراکز تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی، برنامه‌ریزی و نظارت در استان‌ها و شهرستان‌ها باید از این بستر قانونی، بیشترین استفاده را در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزشی داشته باشند.

محمودزاده با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب از نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه کشور یاد شده است، افزود: سرمایه نیروی انسانی موتور محرک اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور محسوب می‌شود، از این‌رو طراحی و معماری آینده کشور نیز در مدارس و از سوی معلمان صورت می‌گیرد.

وی بر ضرورت زمینه مشارکت دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی در تقویت زیرساخت‌های آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: این ظرفیت باید از طریق شوراهای آموزش‌وپرورش برای حل مشکل‌ها و ناترازی‌های آموزشی و پرورش ایجاد شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تحقق عدالت تربیتی و آموزشی را کلیدی‌ترین موضوع آموزش‌وپرورش برشمرد و ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، ایجاد مدارس تراز انقلاب مورد توجه ویژه است و در اولویت اقدامات دولت چهاردهم قرار دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: کیفیت بخشی و ایجاد تحول در نظام آموزشی کشور نیازمند مشارکت، تعامل و هم افزایی سایر ارگان‌های ذیربط است چرا که آموزش و پرورش به تنهایی از عهده تربیت نیروی انسانی برنمی آید.

محمود زاده افزود: ۱۶ دستگاه اجرایی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بهره گبری از امکانات در حوزه سخت و نرم افزاری دخیل هستند از این رو باید در حوزه برنامه ریزی آموزشی و تربیتی و پرورشی با دقت نظر صورت گیرد.

وی تاکید کرد: از مشارکت مردم و خیران باید بیشترین بهره گیری را داشته باشیم و باید اذعان کرد خیران همواره پای کار بوده اند و باید بستر بیش از گوشته فراهم شود تا موضوع ارتقای توسعه را در این حوزه شاهد باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه عدالت آموزشی باید مورد توجه باشد تا هیچ استعدادی از چرخه آموزش جا نماند، گفت: تقویت و توسعه آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای و جلب مشارکت بنگاه‌های اقتصادی به منظور تربیت نیروی کار ماهر دستور کار مسئولان امر باشد.

محمودزاده تاکید کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ۳۲ منطق و ۳۲ استان کشور با جدیت دنبال می‌شود همچنین طراحی و اجرای برنامه‌های تحولی برای سلامت روان دانش آموزان و بهره گیری از هوش مصنوعی و ابتکارات و خلاقیت‌های ویژه در مناطق مورد تاکید ویژه رئیس جمهور است تا بتوان گام‌های موثرتری در راستای تربیت و پرورش دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی برداشت.



منبع مهر

نوشته های مشابه