آغاز به کار اولین انتشارات تخصصی طنز؛ برنامه ویژهای برای نمایشگاه داریم
بهزاد توفیقفر مدیرمسئول انتشارات میخ درباره آغاز به کار این انتشارات در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: حوزه فعالیت انتشارات میخ به صورت تخصصی طنز است و احتمالاً آخرین ناشر تخصصی طنز باشد. در ابتدای کار روی مخاطبان خود حساب باز کردیم و امیدواریم با محتوایی که توسط گروه پژوهشی ۵۰ نفره تولید میکنیم بتوانیم مخاطبمان را جذب کنیم.
وی افزود: حوزه فعالیت انتشارات تخصصی طنز، هم کتاب و محصولات طنز است و هم کتاب و مطبوعاتی که درباره طنز، محتوا یا محصولی را به مخاطب ارائه میدهند. از منظر گونه (ژانر) یا قالب نوشتاری هم محدودیتی در طنز نداریم و فعالیت انتشارات تخصصی طنز، آثار مکتوب درباره همه گونههای ادبی و نقدادبی و حتی گونههای مختلف و متنوع سایر رشتههای فرهنگی و هنری در ارتباط با طنز را شامل میشود. چنانکه هماکنون در پنج کتاب نخست منتشرشده، سفرنامه، داستان و رمان، ترجمه، نمایشنامه، نقدفیلم و بازنویسی داریم. پنج کتاب دیگرماه هم در حال گذراندن مراحل فنی چاپ هستند.
این ناشر درباره برنامه این انتشارات در سیوششمین نمایشگاه بینالمللی ادامه داد: برای نمایشگاه کتاب برنامه ویژهای داریم و به شکلی برنامه ریزی کردیم که در نمایشگاه کتاب حضور داشته باشیم تا گامهای بعدی را بهتر برداریم.
توفیقفر در پایان گفت: مخاطب ما خوشبختانه مخاطب فهمیده و فرهیختهای است و جزء گروه خاصی نیست. یعنی اغلب مردم را در تمام ردههای شغلی و تحصیلی تحت پوشش قرار میدهیم. چون طنز یک رسانهای است که از همه طیفها افراد را تحت پوشش خود قرار میدهد و گاهی هم تولید طنز توسط همین قشرهای مردمی انحام میشود. مهم این است که محتوای تولید شده با انتظارات مخاطب نزدیک باشد هرچه این نزدیکی بیشتر باشد مخاطبان خود به چرخیدن چرخ این صنعت و بازتولید آن کمک میکنند.